VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Folkpool Classic vs Poolkungen ECO Premium  (läst 2450 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pedlund

Folkpool Classic vs Poolkungen ECO Premium
« skrivet: december 19, 2019, 13:58:08:08 »
Hej alla

Ny på forumet, så detta ämne har säkert avhandlats tusentals gånger... Men iaf...

Vi har kommit till slutet av vår "upphandling" av pool inför projekt till våren. Vi kommer välja antingen Poolkungens ECO Premium 4x8 eller Folkpools Classic 4x8 med pooltak och totalentreprenad. Prismässigt kommer de landa på ungefär samma kostnad, så det är ingen störra faktor.

Alla är säkert saliga på sin tro och det val man själv gjort, men vad anser ni rent objektivt vara fördelar respektive nackdelar med de två modellerna och leverantörerna, framför allt kanske då Folkpools trästomme mot Poolkungens självbärande stålstomme på betongplatta, men även allmän kvalitet etc?

All input och erfarenhet mottages ödmjukt och tacksamt! ;)

Patrik

Poolgiganten

Utloggad Eriaxe

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 37
  • Planerar poolbygge under hösten/våren 19/20
    • Visa profil
SV: Folkpool Classic vs Poolkungen ECO Premium
« Svar #1 skrivet: december 20, 2019, 22:09:21:21 »
Jag är mitt i bygge av Poolkungen Eco premium. Såhär långt är jag väldigt nöjd. Allt håller hög kvalitet och stommen känns verkligen väldigt rejäl. Vi har byggt själva och det har gått väldigt smidigt.
Läs gärna mer i min byggtråd!
Bygge 2019-20 av Poolkungen Eco Premium 4x8 m med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecolight UV-rening, Saphir 110 reningsverk, Ecoheat IXM7 värmepump, Blue Connect+. EcoClean 3000 poolrobot. Bumerang Deli klimatsmart pooltak. Kanalplast, klarglas i gavlar. Antracitgrått.
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15847.msg115005#msg115005

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag