VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Skräp med poolöverdrag  (läst 1475 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fredsp

Skräp med poolöverdrag
« skrivet: maj 14, 2018, 10:38:31:31 »
Hej,

Har problem med att mitt befintliga poolöverdrag släpper ner löv och annat smuts när det dras in. Eftersom pooltäcket ligger i poolen så hamnar allt smuts i poolen när jag drar in det. Något som har någon ide på hur man kan lösa detta? Tröttnar på att behöva dammsuga poolen varje gång det skall badas.

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Skräp med poolöverdrag
« Svar #1 skrivet: maj 14, 2018, 10:54:08:08 »
Det ständiga problemet med den typen av överdrag, kolla på "Roll-over" överdrag, de går bra att spola av om de är skitiga, men släpper igenom pollen och småskräp.
Allra bäst är pooltak.
Annars man kanske kunde komplettera med ett lättviktsöverdrag i "mesh" som är rätt vanliga i USA som bara förhindrar skräp men inte isolerar speciellt mycket.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Kalmarman

  • Fast i poolträsket
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Kalmar
  • Antal inlägg: 206
  • Total likes: 15
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Skräp med poolöverdrag
« Svar #2 skrivet: maj 14, 2018, 13:56:30:30 »
Jag har en stor flytring som jag låter mitt pooltäcke vila på i ena änden.

Så de gånger jag har mycket skräp som ligger på täcket, rullar jag in nästan allt, och så är vi två som lyfter upp
änden med skräpet på pooldäcket
Annars så är det bara att veva in täcket.

Ska ta lite bilder när jag kommer hem för att visa
DreamPool 730, Hayward Powerline 60, Saltklorinator FP15, DenForm TP100 Pump, 50kg sandfilter. Komposit trall. Min byggtråd http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7264.0;all

Utloggad fredsp

SV: Skräp med poolöverdrag
« Svar #3 skrivet: maj 15, 2018, 12:58:16:16 »
Tack för tipsen. Den där med flytringen är jag inte riktigt med på, har du bilder vore det  O0

Utloggad Kalmarman

  • Fast i poolträsket
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Kalmar
  • Antal inlägg: 206
  • Total likes: 15
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Skräp med poolöverdrag
« Svar #4 skrivet: maj 15, 2018, 18:40:53:53 »
Tack för tipsen. Den där med flytringen är jag inte riktigt med på, har du bilder vore det  O0

Här kommer några bilder
DreamPool 730, Hayward Powerline 60, Saltklorinator FP15, DenForm TP100 Pump, 50kg sandfilter. Komposit trall. Min byggtråd http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7264.0;all

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan