VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pooltak, quality pool  (läst 3396 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Arne Örjan

  • Gäst
Arne Örjan
Pooltak, quality pool
« skrivet: mars 28, 2019, 21:28:34:34 »
Hej,

Ska köpa pooltak till en 4*8 m pool och har bla. Kollat på quality pools poltak. Modellen heter comfort.

Ser snyggt ut på bilden, klarar relativt stora snölaster.

Är det någon här som har detta och kan ge ett utlåtande?

https://mobil.blocket.se/annons/flera%20platser/comfort_pooltak_med_145_kg_snotryck/81677554

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Pooltak, quality pool
« Svar #1 skrivet: mars 29, 2019, 08:45:53:53 »
Länken fungerade inte, men när det gäller snölast så skulle jag nog inte lämna just någon snö på något pooltak.
Vilken uppfattning har ni som redan äger pooltak, lämnar ni snö på?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pooltak, quality pool
« Svar #2 skrivet: mars 29, 2019, 14:09:36:36 »
Vet inte hur taket ser ut som TS tänkte sig, men på din fråga så är svaret: Ja.

Vi har dragit av snön någon gång när det blivit mycket liggande kvar. Oftast räcker det med att dra bort på sidorna så glider det ner av sig självt.

Från 2013:





Från 2018:

/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Anna Wikstrand

  • Gäst
Anna Wikstrand
SV: Pooltak, quality pool
« Svar #3 skrivet: maj 11, 2020, 12:36:07:07 »
hej!

Köpte du pooltaket Comfort från Qualitypool? Jag tittar på ett sådant nu och står i valet och kvalitet mellan exakt det, G&J Comfort eller ett från poolteam som heter Dallas. Qualitypool leder duellen då de är tjockare i kanalplatsen än de andra två. Önskar gärna höra om du köpte ett och vad du tycker :)

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Pooltak, quality pool
« Svar #4 skrivet: maj 11, 2020, 13:22:54:54 »
hej!

Köpte du pooltaket Comfort från Qualitypool? Jag tittar på ett sådant nu och står i valet och kvalitet mellan exakt det, G&J Comfort eller ett från poolteam som heter Dallas. Qualitypool leder duellen då de är tjockare i kanalplatsen än de andra två. Önskar gärna höra om du köpte ett och vad du tycker :)

Sök gärna på Qualitypool på forumet och läs min tråd och fyll på där om du köper, bra och dåligt.
Vad gäller taken är dom stabila och klarar nog en hel del snö last men jag rekommenderar ändå att alltid ta bort snön. dock ska säga att eftersom det är så rejäla tak så väger dom även en hel del. inte i närheten av lika lätt rullade som Gullberg Jansson får jag säga. men det är en övervägning du själv får göra.

Jag är nöjd med mitt tak som jag köpte via Qualitypool men jag är inte så nöjd med dom som företag, mycket strul. men går allt bra får du en fin produkt.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad hemirg

SV: Pooltak, quality pool
« Svar #5 skrivet: maj 12, 2020, 08:23:20:20 »
Qualitypool betalar för att få bort dåliga omdömen hos Eniro och hitta.se. Det finns bara ett omdöme hos Eniro och det med högsta betyg av en Roman Tryfonenko. Helt slumpartat finns det en Roman Tryfonenko i Qualitypools styrelse  ;D
« Senast ändrad: maj 12, 2020, 08:27:37:37 av hemirg »
8x4m Aqvispool med pooltak, saltklorinator, UV och fjärrvärme.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan