Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: beslutsångest  (läst 4111 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad melu

beslutsångest
« skrivet: april 16, 2012, 22:56:44:44 »
Hej någon som vågar på en jämförelse. Det är onekligen en djungel, så du som kan SPA -hjälp mig.
Det som slår mig är att det är ofta variation på antal pumpar. Har det någon betydelse?
De som jag titta på och som ligger inom samma prisområde är:
Hurrican från Artesian
Pentland P20
Aquaspring Avalon
L.A Spas San Juan. - dock något dyrare.

Tacksam för hjälp

Poolgiganten

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: beslutsångest
« Svar #1 skrivet: april 17, 2012, 08:22:53:53 »
Mitt tips är att kolla på tillverkaren, är det någon av de stora kända?
Sedan tycker jag det är ett stort plus om det finns en återförsäljare på orten, vad händer om karet krånglar?

Som säljare av spabad så märker man att det är många kunder som frågar om vatten/vattenkvalite kan stället du köper av ge dig den hjälp/support du behöver om du behöver hjälp med det?

Sedan så ska de ju självklart kännas rätt med både produkt/pris/säljare m.m.

Blir själv förvånad över hur många som handlar via nätet och köper ett kar de aldrig sett (gärna på aktion) betalar i mina ögon mycket pengar fast de tror det är billigt för de hade skrivit ett ordinariepris på 100k eller mer men behövde bara betala 40-50-eller 60k. Så visa de sig vara ett Kina spabad av sämre kvalité och de får inte hjälp eller support att ens kan starta de, filtren är unika och går inte få tag i utan man får bygga om vanliga filter eller karet för att få det att passa samt de får ingen info om hur man sköter spabadet.

Sedan så tycker jag personligen inte man ska stirra sig blind på hur många pumpar/jets m.m. det är utan vad är det för jets, vart är de placerade.
För de flesta är det de varma vattnet som är det viktigaste. av 20 minuter bad så har många inte på massagen i mer än 5min.
Vad de gäller pumpar så är det ofta ett stort plus om spabadet har en separat cirkulationspump vilket framförallt minskar ljudnivån dock har nog inget kar den prisklass du tittar på detta.

Sedan har du säkert varit runt på många ställen men mitt tips är att vara tydlig i butiken vilken prisklass du vill handla i, fråga gärna vad som skiljer om du går ner 20 eller upp 20 därifrån så ger du säljaren en möjlighet att visa vad de kan erbjuda och du får en tydligare bild över vad som skiljer de olika spabaden.

Hoppas jag inte svamlade allt för mycket utan gav dig lite svar.
MVH
Jonas

Utloggad melu

SV: beslutsångest
« Svar #2 skrivet: maj 31, 2012, 22:28:09:09 »
Det blev ett Hurricane från artesian - känns riktigt bra. antalet jets är fullt tillräckligt och belysning och stereo är sköna tillbehör. Vi har lite problem med mjölkighet i vattnet. Efter första veckan tappade vi vattnet. nu försöker vi igen och det har efter en vecka åter blivit lite mjölkigt. Någon som vet om det går att återställa om det blivit utfällning? Försöker få ned PH värdet, men kanske låtit det vara för högt.
 

Utloggad elvings

SV: beslutsångest
« Svar #3 skrivet: juni 01, 2012, 10:52:59:59 »
jag har haft mjölkigt vatten när ph är för högt. det mesta av mjölkigheten försvann vid korrigering av ph. tog dock tre dagar sist det hände.
Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag