CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Våran pool  (läst 40256 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad m"rtin

  • Snart helt färdig!
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Varför gjorde inte jag det här tidigare!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #60 skrivet: juli 29, 2008, 21:29:00:00 »
Tack så mycket Fia.  :)
Rubinpool 5 meter i diameter, 1,35 m djup. Hemmasnickrat pooltak. Värmepump Brilix thp05.

Poolgiganten

Utloggad m"rtin

  • Snart helt färdig!
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Varför gjorde inte jag det här tidigare!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #61 skrivet: juli 29, 2008, 23:15:14:14 »
Hejsan på er

Snart är det dax att montera upp pooltaket, Det blir ett hemmabygge som jag tror blir kanon. Det är min svärfar som är konstruktör och tillika montör.  O0  Inspirationskällan är ett liknande pooltak som min pappa har. Det kommer att bli ett skjutbart tak bestående av en kraftig pressening med aluminiumstomme. Han har farit runt i hela skaraborg för att få tag i rätt grejer och även med kapning, borrning och böjning mm. Det kommer givetvis bilder på detta längre fram.

Mvh Martin
Rubinpool 5 meter i diameter, 1,35 m djup. Hemmasnickrat pooltak. Värmepump Brilix thp05.

Utloggad m"rtin

  • Snart helt färdig!
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Varför gjorde inte jag det här tidigare!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #62 skrivet: augusti 06, 2008, 22:54:37:37 »
Hejsan på er

Jag vill bara dela med mig av dessa bilder. Kameran kom fram väldigt fort i kväll. Jag skulle gå ut och stänga av pumpen när jag tänkte att det skulle vara fint att ha på lampan en stund.
Man har ju hört det där om förbjudna badgäster men det här är väl något alldeles extra.   :o




Stackarn.  :'(
Han/hon simmade väldigt bra för "den" simmade  motströms och det gick inte långsamt.

Mvh Martin
Rubinpool 5 meter i diameter, 1,35 m djup. Hemmasnickrat pooltak. Värmepump Brilix thp05.

Utloggad Jarlen

SV: Våran pool
« Svar #63 skrivet: augusti 07, 2008, 00:35:17:17 »
Vad är det? Är det en fladdermus?

Mvh Jarlen

Utloggad m"rtin

  • Snart helt färdig!
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Varför gjorde inte jag det här tidigare!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #64 skrivet: augusti 07, 2008, 06:00:39:39 »
Javisst.
Rubinpool 5 meter i diameter, 1,35 m djup. Hemmasnickrat pooltak. Värmepump Brilix thp05.

Utloggad Jarlen

SV: Våran pool
« Svar #65 skrivet: augusti 07, 2008, 09:51:58:58 »
Vi har gott om dem på nätterna, när poolen är upptänd. Dom störtdyker över poolen och fångar insekter. Men det är ingen som kommit på att bada.
Ha Ha  :D :D

Hur fick ni upp den? Eller klarade den sig upp själv?


Hälsn. Jarlen
« Senast ändrad: augusti 07, 2008, 09:59:40:40 av Jarlen »

Utloggad m"rtin

  • Snart helt färdig!
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Varför gjorde inte jag det här tidigare!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #66 skrivet: augusti 07, 2008, 14:48:00:00 »
Den rackarn var på väg mot breddavloppet så jag slängde mig på brytaren till pumpen. Den fastnade där och jag fick pilla fram den med ett kvastskaft. Han var inte glad på mig. Han förde ett väldans oväsen.  ;D Men det dick bra för den var borta efter 10 min. Så kan det gå!

Mvh Martin
Rubinpool 5 meter i diameter, 1,35 m djup. Hemmasnickrat pooltak. Värmepump Brilix thp05.

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #67 skrivet: augusti 07, 2008, 21:22:40:40 »
Javisst.

NäNäNä !!  .....det måste vara DU, eller hur  ::) ;D 8), som övar på själva "flygdelen" över hela poolen, som alla på poolforum har väntar på, att få se en bild av :-*      Fasen...du klarar det snart  >rulla<  >rulla< >rulla<........min fråga är bara  .......va i herrans namn e de du har på dej  <hmm> <hmm> har du klistrat ihop svarta sopsäckar  <dontkn>, klar fördel tycker nog grannen med baren, då kan du plocka upp panten medan du övar......He-He-He

LOTTERÖD   
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad m"rtin

  • Snart helt färdig!
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Varför gjorde inte jag det här tidigare!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #68 skrivet: augusti 08, 2008, 07:26:09:09 »
Hej LOTTERÖD

Det blev rätt så bra, eller hur?  O0  ;D
Jag övar till Halloweeeen. Du kan ju tänka dig hur grannarna reagerar när en fladdermus står och kastar pant på dom.  >rulla<
Rubinpool 5 meter i diameter, 1,35 m djup. Hemmasnickrat pooltak. Värmepump Brilix thp05.

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #69 skrivet: augusti 09, 2008, 00:56:59:59 »
Halloweeeen, naturligtvis ;) Här får du en bild på mig, när jag övar....inte på att flyga....bara smyga !!

Himla effektfullt med ledbelysning i ögonen, prova det, man ser ALLT i ett helt annat ljus  :D Igelkotten plöjde fram precis som vanligt,  :'( ingen skillnad alls, måste nog prova en annan förklädnad  <hmm>

LOTTERÖD

En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag