VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Våran pool  (läst 40269 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad m"rtin

  • Snart helt färdig!
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Varför gjorde inte jag det här tidigare!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #50 skrivet: juli 25, 2008, 23:50:32:32 »
Hejsan på er!

Idag har det varit en tråkig dag. Vi har varit tvungna att tömma poolen. Fy f...n vad trist!  >:(  >:(
Varför? I går så kopplade vi in värmepumpen med allt vad det innebär. Sen fick det stå över natten så att limmet fick härda ordentligt. So far so good.. Men i morse började problemen. När jag skulle öppna upp för utloppet i gen så såg jag något som inte såg ok ut. För under utloppet såg ett jag veck i linern, trodde jag ja. Det hade man ju kunnat stå ut med. Men när jag kände med handen över detta så kändes det dom om det låg grus mellan linern och plåten. Det märkliga  ???  var att jag inte hade sett det förut, för jag har justerat utloppet flera gånger innan. Antagligen så har det kommit på något sett in där när man har gått runt poolen, innan vi tog ut hålet i linern, och råkat sparka till i gruset och så har det hamnat där. Maximal otur!! Så dagen har gått åt till att först tömma poolen(4 tim) och fått undan gruset och sen fyllt på med vatten igen (9 tim). En hel baddag åt skogen.  :'(  Jag kanske hade kunnat låta det vara men det låg en sten som var väldigt vass så jag tog det säkra före det osäkra.
Detta är tredje gången jag fyller på poolen. Men det är en annan historia som jag kan berätta om en annan gång.

Men det positiva är i alla fal att grinden blev färdig i dag och att värmepumpen fungerar.
Det ska ju vara fint väder ett tag till så jag hinner nog ta mig några simmtag ändå.

Mvh Martin
Rubinpool 5 meter i diameter, 1,35 m djup. Hemmasnickrat pooltak. Värmepump Brilix thp05.

Poolgiganten

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #51 skrivet: juli 26, 2008, 01:19:00:00 »
Elände...... :'(......ta katapulten till grannen, så löser det sig medan ni letar efter panten...... ;) ;)

LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad m"rtin

  • Snart helt färdig!
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Varför gjorde inte jag det här tidigare!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #52 skrivet: juli 26, 2008, 09:05:13:13 »
Får nog bli så. Jag kan bara säga att poolen var rätt billig igår.
Rubinpool 5 meter i diameter, 1,35 m djup. Hemmasnickrat pooltak. Värmepump Brilix thp05.

Utloggad m"rtin

  • Snart helt färdig!
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Varför gjorde inte jag det här tidigare!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #53 skrivet: juli 26, 2008, 23:14:15:15 »
hejsan

Efter gårdagens händelser går jag med nya tag framåt. Det har inte hänt så värst mycket vad gäller bygget men kan glädjas åt att tempen i poolen har stigit från 17 grader i morse till nästan 23 grader precis nu. Med tanke på morgondagens väder och att värmepumpen går hela natten så kan man nog räkna med att det blir ytterliggare några grader varmare i morgon.  <sol>

Mvh Martin
Rubinpool 5 meter i diameter, 1,35 m djup. Hemmasnickrat pooltak. Värmepump Brilix thp05.

Utloggad badpojke

SV: Våran pool
« Svar #54 skrivet: juli 27, 2008, 00:37:49:49 »
Hej!
Bra idé käre granne! Om du höjer tempraturen i poolen så sänker jag temperaturen på ölen och groggenO0.

Utloggad Sophia

SV: Våran pool
« Svar #55 skrivet: juli 28, 2008, 00:11:25:25 »
Hum vi har 28 grader i vår ouppvärmda det är på gränsen till för VARMT istället!  ;D

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #56 skrivet: juli 28, 2008, 04:35:36:36 »
Hej!
Bra idé käre granne! Om du höjer tempraturen i poolen så sänker jag temperaturen på ölen och groggenO0.

Klockrent  O0 Glöm inte "virket"......

LOTTERÖD
« Senast ändrad: juli 28, 2008, 04:39:56:56 av LOTTERÖD »
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad m"rtin

  • Snart helt färdig!
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Varför gjorde inte jag det här tidigare!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #57 skrivet: juli 29, 2008, 00:04:41:41 »
hejsan på er!
Nu när det är så fint väder och så varmt som det är inser man f..n vad gött det är med pool.  <love>
Det är verkligen så som man har läst, "vad har jag gett mig in på, men nu när det är färdigt så är det värt var enda sekund som man har lagt ner på arbetet".  <sol>  :)

Här kommer lite mera bilder från vårat bygge som egentligen inte är helt färdigt.


värmepumpen inkopplad och klar.


Pumphuset är det också allt inkopplat och klart.


elcentralen


Så här der det ut hos oss med dom nya möblerna.

Mvh Martin
Rubinpool 5 meter i diameter, 1,35 m djup. Hemmasnickrat pooltak. Värmepump Brilix thp05.

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #58 skrivet: juli 29, 2008, 02:31:13:13 »
Visst är det "gött"  ;) ;)

LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Fia

SV: Våran pool
« Svar #59 skrivet: juli 29, 2008, 20:29:24:24 »
Super härligt o snyggt!! O0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag