VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Äntligen är poolen klar!  (läst 66730 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad slottet

Äntligen är poolen klar!
« skrivet: januari 23, 2009, 14:18:28:28 »
Nu äntligen börjar det likna något. Efter att kollat runt lite på forumet i höstas har jag nu oväntat fått med mig maken i mitt projekt och nu kör vi.

Massa olika offerter till höger och vänster med väldigt olika pris men efter en tids tjafsande fram och tillbaka blir det en pool från poolstore 4,5*9 med roman trappa, mosaikliner, LED färgad belysning, värmepump och pooltak. Ja när mannen hänger med då blir det allting meddetsamma!!!!! Allting för det fashinabla priset av 225 500 men det är nog ett bra pris trots allt

Håller nu på och kolla när vi ska gräva, har ni några råd, köra på nu eller vänta en månad till. Vi bor på Öland så det blir nog inte så mycket snö till men man vet ju aldrig.

Fällde 19 björkar på tomten förra helgen så det såg ut som kriget men nu är stubbarna frästa och allt ris borta :) Ett besök på akuten blev det dock när min pappa körde motorsågen rätt in i handflatan :'(

Alla tips runt själva bygget mottages gärna!!!!! <antman>

« Senast ändrad: juni 09, 2009, 22:17:35:35 av slottet »
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Poolgiganten

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Äntligen......
« Svar #1 skrivet: januari 23, 2009, 17:00:15:15 »
Hejsan Slottet.
Det låter billigt i mitt öra med tanke på att det inkluderar både tak o VP. Ingen liten balja heller, det måste ni ha upphandlat bra O0
 
Ett tips kan jag bidra med! Gräv en halvmeter till åt alla håll!!!! Kommer ni inte att ångra.

Lycka till  :)

//Mats
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad slottet

SV: Äntligen......
« Svar #2 skrivet: januari 23, 2009, 21:46:29:29 »
Tack Mats, det låter ju skönt att du tycker så om priset. Jag är faktiskt mycekt nöjd och nu börjar du allt det roliga eller det roliga kommer ju inte förrän senare......

Tack för tipset om grävningen ska ta med det till grävfirman :angel:
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Äntligen......
« Svar #3 skrivet: januari 23, 2009, 23:15:20:20 »
Citera
Fällde 19 björkar på tomten förra helgen så det såg ut som kriget men nu är stubbarna frästa och allt ris borta  Ett besök på akuten blev det dock när min pappa körde motorsågen rätt in i handflatan


Ojädrar det missade jag innan. Hur gick det med pappsen han måste ha gjort illa sig rejält om han fick en sågkedja genom handen? Ett riktigt farligt verktyg den där motorsågen, är väl bara stegen som kan konkurrera i skadefall kan jag tänka.
Hoppas allt är väl med han så han kan hjälpa till med bygget 8) Har själv haft så mycket hjälp genom åren från min far, men i detta projektet märker man tyvärr att han inte kan göra så mycket nytta. Klättra ner och över poolväggar fungerar inte så bra när man när man fyllt 75.

Det roliga tycker jag är att planera allt innan byggstart. Sen så även om det är jobbigt så kan en hård dag i gropen skänka en enorm tillfredsställelse om man har fått till det. Så sug på karamellen  :)

Detta måste ha varit ett utav poolforum's mest värdefulla inlägg eller vad tror du ;).... ha det gött
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Fia

SV: Äntligen......
« Svar #4 skrivet: januari 23, 2009, 23:49:58:58 »
Va kul att det är på gång!! <antman> Tycker också att priset låter bra.
Hur gick det för din pappa?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad slottet

SV: Äntligen......
« Svar #5 skrivet: januari 24, 2009, 11:01:59:59 »
Hej Fia och Mats!

Absolut ditt inlägg Mats är bland de bästa jag sett :D  >:D

Men till det viktiga, det gick faktiskt bra under omständigheterna för min pappa. Även läkaren poängterade det otroliga tur han hade haft. Det blev tio stygn, men det viktiga är att läkaren inte tror att det blev något nerv eller sen skada och det var den otroliga turen. Som läkaren sa motorsågen vinner alltid men i detta fallet verkar det än så länge ha gått bra, vi får väl se när stygnen tas bort.

Från och med nu tills dess att trallen skall läggas kommer det att vara yrkesmän som utför allt jobb kring vår pool, mannen har om man säger det fint tummen mitt i handen :-* men han är ju bra på annat!!!!!
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad Pea

SV: Äntligen......
« Svar #6 skrivet: januari 24, 2009, 12:39:00:00 »
smart att satsa på en såpass stor pool, det kommer ni inte att ångra :)
ang grävningen så skall ni ha en marginal på minst 50cm runt om, dvs gräva minst 10*5.5m, tänk på att den som bygger poolen skall kunna gå runt i gropen, är "poolbyggaren" storväxt skall ni ta till ännu mer.
det som avgör när ni skall börja gräva är hur ni löser dräneringen, om gropen skall stå öppen en längre tid innan poolen kommer på plats blir det mycket vatten att hålla undan. sen gäller det att säkra så att inte väggarna rasar in. tänk på att linern är svårarbetad när den är kall. jag hade nog väntat till fram i slutet på mars med grävningen, sen är det bara att köra järnet så kan ni bada i Juni :)
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Äntligen......
« Svar #7 skrivet: januari 24, 2009, 12:50:58:58 »
Grattis Slottet!
Jag har ju fått mina Poolstoreprylar som ligger och väntar i förrådet. Är lika spänd som du att få börja.
Dacke O0
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Äntligen......
« Svar #8 skrivet: januari 24, 2009, 23:27:04:04 »
Hejsan Slottet.
Det låter billigt i mitt öra med tanke på att det inkluderar både tak o VP. Ingen liten balja heller, det måste ni ha upphandlat bra O0
 
Ett tips kan jag bidra med! Gräv en halvmeter till åt alla håll!!!! Kommer ni inte att ångra.

Lycka till  :)

//Mats


Jag var lite otydlig Slottet!
Jag menar en halv meter TILL utöver det ni tycker borde göra jobbet. Nu grävde jag ganska djupt och eftersom väggarna grävs med lutning så går det åt mer plats ju högre väggarna är . Men oavsett så tror jag man tjänar på att ta till den där halvmetern extra. Jag skulle ha spart ett o annat fult ord om jag gjort så.
Men eftesom ni inte skall bygga själva så kanske denna post är lika betydelsefull som min förra  8)
Ivf så skall det bli väldigt roligt att följa ert bygge!!

Högaktningsfullt
Mats
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad slottet

SV: Äntligen......
« Svar #9 skrivet: januari 25, 2009, 22:30:52:52 »
Ja nu börjar det hetta till, håller på att få till det sista med offerterna och sedan kommer vi att köra så det ryker. Men monteringen av poolen blev dyr 32000 vill dom ha så där får vi nog tänka om lite grann :o Någon som vet någon bra poolmontör i Kalmar trakten eller någon som kanske vill tjäna lite extra <antman> <love>

När det gäller grävningen så räcker det inte med 5*10 som du sa Pea eftersom vi har en trappa vilket gör poolen till 4,5*10,5 så hålet kommer faktiskt att bli 6*12, och precis som innan håller jag med dig Mats men ditt inlägg är bra, alal råd hjälper eftersom det är fyra olika firmor som ska hjälpa oss och det är ju lätt att någon inte tänker på vad näste man behöver så att säga. Just nu önskar jag att jag haft en händig karl!!!!!!!!!!!!!

Dacke, tack för tipset om poolstore jag fick i höstas till min stora förvåning var deras offert mycket billigare än svenska poolfabriken. Hade det inte varit för dig hade jag nog inte ens kollat mer noga på poolstores sortiment och då hade det kostat mig 50 papp till O0 så dig gillar jag <love> <love>





poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan