Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Nytt Leca projekt  (läst 19692 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pea

SV: Nytt Leca projekt
« Svar #10 skrivet: maj 28, 2008, 11:09:47:47 »
thx grabbar, alltid bra att bolla lite med nån innan man hänger leverantören  O0

i beskrivningen som följde med så fanns en måttsatt skiss och enligt den så skall det vara 290mm, är väl en sån som du har HD, men det var inte en sån som låg i lådan, dvs felpackat från fabrik enligt mig.
påpekade det för Poolstore och dom fixade en ny skimmer med längre hals direkt.
ang belysningen så låter det ok som du gjort Janne  :)

f-n man vill ju få det bra med tanke på alla öl som går åt för att jaga latmasken ur grannen  ;D
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Poolgiganten

Utloggad Pea

SV: Nytt Leca projekt
« Svar #11 skrivet: juni 05, 2008, 10:41:56:56 »
Så har man kommit lite drygt halvvägs med murningen, tog längre tid än jag trodde, dom 2 första lagren var riktiga ryggknäckare. men men, det är rätt kul iaf  :)
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad Pea

SV: Nytt Leca projekt
« Svar #12 skrivet: juni 21, 2008, 22:20:05:05 »
Så var linern monterad, vad smidigt det var med snapinlist, absolut värt dom extra slantarna, hur lätt som helst och inte ett veck  :)  vi velade ju mellan cararra och mosaik men det blev helt klart ok med mosaik så det ångrar vi inte. nu återstår slitet med återfyllnaden, det kommer att kännas i kroppen, många kärror blir det, tur man är så korkad att man gillar att slita lite  ;D
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad Molle

SV: Nytt Leca projekt
« Svar #13 skrivet: juni 22, 2008, 00:18:39:39 »
Hej,

Vad har du för storlek på lekan? Jag antar att du armerar varje lager, vilket storlek på armeringen använder du?
Kommer själv att köra igång en leca pool hade jag tänkt. Om nu allt går som det ska  :)

Utloggad Pea

SV: Nytt Leca projekt
« Svar #14 skrivet: juni 22, 2008, 08:25:37:37 »
19*19*59 från byggmax på lecan, dubbla lager 8mm armering i varje skikt. murat 7 skikt till 140 cm och avslutat med tjärpapp och en tryckt 45 regel på toppen, lättare att skruva snapinlist m.m. i en träregel. skiljer nog 5-10mm mellan lägsta och högsta nivå på stommen men det kan jag leva med, man kan ju som happy digger gjuta det översta för att få det helt perfekt men jag tyckte att fördelarna med en träregegel på toppen va rätt många.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad Vendelsöpoolarn

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholm - Vendelsö
  • Antal inlägg: 96
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Nytt Leca projekt
« Svar #15 skrivet: juni 22, 2008, 20:25:04:04 »
Du har kommit långt!  O0
Det ska bli kul att se foton på poolen "på håll" sen. Din Palmyra låg så snyggt i förhållande till huset och Leca-poolen ligger väl på samma plats!?
Lycka till med bygget!

Själva håller vi fortfarande på med avvägningen av botten  :-\ . Det går inte fort inte pga ryggont, regn, midsommarfestande ( :o) och annat som kallas livet... så du kan tro att jag är avis på dig som kommit så långt nu. 
Har funderat på hur smart det var att riva ner Primastarpoolen efter första säsongen  <hmm> men jag tröstar mig med att det blir färdigt hos mig också - förr eller senare- och att det blir bättre med en markpool.
Pool 1 (2007): Rund 4,6 m ovanmarkspool delvis nedgrävd
Pool 2 (2008): Har påbörjat bygget av en markpool 4,2 * 8,2 * 1,5 m

Utloggad Pea

SV: Nytt Leca projekt
« Svar #16 skrivet: juli 23, 2008, 21:47:18:18 »
en liten bit till har man kommit, har ju varit rätt bra "jobbar väder", men nu är det 30.5° i poolen och  <sol> har kommit på besök så dom närmaste dagarna blir det bara nån planka då och då  8) var på Bauhaus idag och köpte belysning (se stolpen på bilden) 90cm höga i rostfritt för det facila priset a: 169:-/st, satan va det sved i lädret  ;D

köpte 2st gångjärn för 59:- och gjorde ett vikfäste till stegen, funka rätt bra, ska fixa lite bättre när "rostfri verkstan" öppnar igen men 700:- för dom på miamipool känns overkill, varför är alla poolfirmor så dyra  :-\
var på folkpool idag å köpte skim net, såg att dom hade en badmadrass för 235:-, exakt samma finns på toys r us för 129:-  <hmm>
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad lugaid

SV: Nytt Leca projekt
« Svar #17 skrivet: juli 30, 2008, 10:29:35:35 »
La du isolering bakom platamattan?
Va använde du för återfyll runt poolen?

Utloggad Pea

SV: Nytt Leca projekt
« Svar #18 skrivet: juli 30, 2008, 11:02:19:19 »
La du isolering bakom platamattan?
Va använde du för återfyll runt poolen?

ingen isolering, återfyllt med grus 8/11 ca 60-70cm sen stenmjöl. tänkte först ta grus hela vägen men hörde att det är bra att ha nåt som absorberar vatten och isolerar mot kälen över gruset.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad Pea

SV: Nytt Leca projekt
« Svar #19 skrivet: augusti 01, 2008, 15:25:49:49 »
som Turkiet hemma fast bättre   :)
vad vi är är glada över att vi valde pool framför medelhavet, vem vill ha 35° hetta och jobbiga försäljare när man kan ha 26° (30° i poolen) och "all inclusive" hemma  8)

nu kom tanten hem med Thai mat så nu saknas bara en Singa  <love>
men det går fint med Tuborg  ;D
skål på er alla poolare  O0
« Senast ändrad: augusti 01, 2008, 15:40:56:56 av Pea »
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan