VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Fungerar denna liner i min folkpool 4x8m?  (läst 3012 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MackeNo1

Fungerar denna liner i min folkpool 4x8m?
« skrivet: maj 16, 2016, 16:03:52:52 »
Börjar bli dags att byta liner i poolen och man kan komma ganska mycket billigare undan om man köper från Tyskland. Tror ni att denna liner fungerar i min folkpool på 4x8m? På folkpools hemsida står det på deras liner: "Mått avser Folkpool poolstomme, djup 1,44 m om ej annat anges."

http://www.pool-zentrum.de/aquapool24/schwimmbadfolien1/rechteckbecken/innenhuelle-rechteckbecken-800-x-400-x-150-m-i.html

Linerna jag hittat i Tyskland är för 1,5 djup, någon som vet om det ställer till problem vid monteringen?
Ska man även köpa snäpplister när man ändå byter liner? Sitter inga sådana idag... Antar att man sätter dom hela vägen runt poolen isf? D v s 24m list går åt för att montera linern?

Poolgiganten

Utloggad swanthe

SV: Fungerar denna liner i min folkpool 4x8m?
« Svar #1 skrivet: maj 16, 2016, 22:57:21:21 »
Jag håller just på med linerbyte på en pool utan snäpplister och såg ingen anledning till att inte montera sådana. Det vara bara att skära loss den gamla linern som var skruvad under stensargen och skruva dit listerna i en träram som satt lämpligt under stensargen. Sparar förhoppningsvis lite arbete om 15 år när det är dags för byte igen och definitivt när jag ska hänga upp ny liner den här gången.
Ser på bilden från din länk att de använder en toppmonterad list. Det var det på min förra pool och känns som heltokigt. Det gjorde bara att stensargen blev svår att få på plats.

//Swanthe
4x8m med plåtstomme från Svenska poolfabriken, Minimaster med klor och pH-reglering (kolsyra).
Tidigare: 4x8m med polyetenstomme från Poolkungen, romersk trappa, stensarg, Zodiac Tri18Ph saltklorinator med pH-reglering, vattenjet, klasik C excellence pooltak, Vortex3 poolrobot

Utloggad MackeNo1

SV: Fungerar denna liner i min folkpool 4x8m?
« Svar #2 skrivet: maj 16, 2016, 23:16:44:44 »
Listen till denna ser ju också ut att sitta under stensargen, inte riktigt med på skillnaden jämfört med din? Är olika liner gjorda för olika typer av lister så man blir låst till en viss variant när man köper liner?

Sen är ju frågan om en liner för 1,5m pooldjup fungerar i en folkpool? Dom anger ju själva 1,44m djup så jag antar att en liner för djupare pool måste skäras till?

Utloggad swanthe

SV: Fungerar denna liner i min folkpool 4x8m?
« Svar #3 skrivet: maj 19, 2016, 10:08:21:21 »
Skillnaden i placering är under stensargen (toppmonterad) eller nedanför stensargen (väggmonterad).

Vi började med att mäta upp poolen själva, men blev lite osäkra på hur noggranna vi skulle vara och fick till sist hjälp av Folkpool med mätningen. Han som gjorde mätjobbet sa att det handlade mer om centimeter än millimeter. I slutändan levererade Folkpool vad som verkar vara deras standardstorlek märkt med 400x800x150. Jag ska rapportera resultatet när jag väl fått upp den.
4x8m med plåtstomme från Svenska poolfabriken, Minimaster med klor och pH-reglering (kolsyra).
Tidigare: 4x8m med polyetenstomme från Poolkungen, romersk trappa, stensarg, Zodiac Tri18Ph saltklorinator med pH-reglering, vattenjet, klasik C excellence pooltak, Vortex3 poolrobot

Utloggad swanthe

SV: Fungerar denna liner i min folkpool 4x8m?
« Svar #4 skrivet: maj 23, 2016, 11:08:31:31 »
Linern passade bra i min pool. Skar bort för trappan idag på morgonen. Det jag är mest nervös för i hela linerbytet, som för övrigt inte var särskilt komplicerat, är att det ska lägga runt trappan.
4x8m med plåtstomme från Svenska poolfabriken, Minimaster med klor och pH-reglering (kolsyra).
Tidigare: 4x8m med polyetenstomme från Poolkungen, romersk trappa, stensarg, Zodiac Tri18Ph saltklorinator med pH-reglering, vattenjet, klasik C excellence pooltak, Vortex3 poolrobot

Utloggad MackeNo1

SV: Fungerar denna liner i min folkpool 4x8m?
« Svar #5 skrivet: maj 23, 2016, 23:27:09:09 »
Skönt att det passade bra. Har läst en del trådar om linerbyte nu och det verkar kunna strula en hel del om man har otur.

Utloggad Daniella

SV: Fungerar denna liner i min folkpool 4x8m?
« Svar #6 skrivet: maj 26, 2016, 15:34:34:34 »
Jag har precis bytt pool liner i vinyl och fick hjälp av en firma, jag undrar ang underhåll och rengöring runt detta, behövs det och har ni några tips?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan