VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: För liten liner???  (läst 16727 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rickardg

SV: För liten liner???
« Svar #20 skrivet: juli 26, 2016, 10:29:38:38 »
Erik N, ser rundningen på din liner men den är väldgt mycket mindre än på vad jag hade innan jag börjat fylla på vatten, var typ radie på 2dm på min rundnig före vattnet fylldes på.

Från en tidigare tråd har jag denna bild:
När du fyllt ca 10 cm så kan det gå trampa ned linern, den sträcks då upp på väggen, vilket i sin tur minskar risken för framtida horisontella veck som kan uppstå när barn hänger i poolkanten ach trampar nedåt.

Jag provade att trycka så med fötterna och stå med hela min vikt, lite likt bilden ovan men mer lokalt, när jag fyllde på men linern töjs bara ett par dm från där jag trycker och fjädrar mest tillbaka istället för att flytta på sig längs hela längden :( Eftersom skarven är några cm in på botten och vägglinern var 115cm obelastad när djupet på poolen är 124cm är linern på väggen rejält sträckt redan så det känns det nästan som att jag skulle behöva dra ut botten mot kanterna istället men det känns liite svårt att lyckas med, kanske går att använda någon liknande metod för att putta linern horisontellt mot kanterna med, är egentligen hörnorna som är svårastdär linern nästan kommer in mot väggen på botten där trycket är högt men blir större avstånd högre upp där trycket minskar.

Poolgiganten

Utloggad kenta2

SV: För liten liner???
« Svar #21 skrivet: augusti 05, 2016, 19:26:44:44 »
I värsta fall får du göra en tömning. Du verkar ha haft otur med minsta marginal.

Normalt funkar det om man börjar med att fästa linern på kortsidorna men låter bli ca 15-20 cm in i hörn och därefter fäster långsidorna, sist hörnen.

Det såg ju ut som om det var lite smått "bulligare" i den andra ändan där du fick till hörnen, men det kanske bara var som jag uppfattade den andra bilden.

Klipp Typ 20-30 cm av rullisten och säkra hörnen innan resten av linern låses med listen. Fyll inte på med vatten om inte hörnen sitter säkrade. Fyll på stegvis så att poolen töjer sig lugnt och fint.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan