VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bubbelplast - praktiska frågor  (läst 2304 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad osiris

  • Poollärling
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Huddinge
  • Antal inlägg: 35
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • OSIRIS GUITAR
Bubbelplast - praktiska frågor
« skrivet: juni 13, 2017, 10:53:21:21 »
Nu har jag fått ordning på uppvärmningen av min Bestway 4,60 x 1,07 med en värmepump och funderar lite över övertäckning. Idag har jag det medföljande täcket - i princip en presenning med snöre som jag tycker är väldigt jobbig på många sätt. Den är jobbig att sätta på, man måste i dra den längs ytan och den sjunker gärna ner och blir tung att hantera. Massor av skräp (från träd ovanför) samlas på den, men det är inte så stor hjälp eftersom den även är tung att ta av och skräpet lätt åker ner i vattnet.

Är bubbelplasttäcke enklare att hantera? Som jag fattar det så lägger man det på ytan där det flyter, stämmer det? Det bör väl rimligen också hålla värmen bättre än en presenning?
Intex 4,6 x 1,22, värmepump Invest Living 6 kW - i väntan på att bygga en riktig markpool.

Poolgiganten

Utloggad Cribbe

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Holmeja
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Man ska ha pool
    • Visa profil
SV: Bubbelplast - praktiska frågor
« Svar #1 skrivet: juni 13, 2017, 22:28:39:39 »
Har en intex med ett täcke så som du beskriver. Detta är hyfsat bra men inte alls lätt att hantera. Dock nu när det faller mycket skräp ovan ifrån har vi det på. Vi har dessutom ett värmetäcke, eller som du beskriver bubbelplast.
Detta flyter på ytan och fungerar riktigt bra. Håller värmen bättre än inget alls.
Så min rekommendation är att skaffa ett värmetäcke och använda alltid och sedan det andra vid behov.
Intex 4,57x1,22. Pahlen P68 3-fas, 0,55kw/h (hel renoverad). Uppvärmning med en luxlama LX05HP.

Utloggad Zenon

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 686
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Pool / Bubbelpool
    • Visa profil
SV: Bubbelplast - praktiska frågor
« Svar #2 skrivet: juni 18, 2017, 16:56:05:05 »
Bubbelplast är kanon, isolerar bra. Vattnet torkar lr rinner av. Presseningen lr poolöverdragen som följer med är skit. Släng!
Intex rörpool 549cm*132cm = 25kubik, Bubbelpool nersänkt i soldäck.
Bergvärme som uppvärmning, 100kw värmeväxlare
Projektråd pool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11513.msg86633#msg86633
Projekttråd bubbelpool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11565.0

Utloggad osiris

  • Poollärling
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Huddinge
  • Antal inlägg: 35
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • OSIRIS GUITAR
SV: Bubbelplast - praktiska frågor
« Svar #3 skrivet: juni 04, 2019, 15:30:22:22 »
Necrobumpar den här lite nu :-).

Bytt till en lite djupare Intex (1,22) så nu ska jag faktiskt köpa bubbelplasten. Spelar det någon roll vilken tillverkare man väljer? Är det samma mått på Swim & Funs bubbelplast för 4,60-pool som Intex t.ex.?
Intex 4,6 x 1,22, värmepump Invest Living 6 kW - i väntan på att bygga en riktig markpool.

Utloggad Zenon

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 686
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Pool / Bubbelpool
    • Visa profil
SV: Bubbelplast - praktiska frågor
« Svar #4 skrivet: juni 06, 2019, 07:16:12:12 »
Måtten är väl ganska lika, kan vara något för små från början, men dom växer, vissa är bättre kvalitet än andra, har man pengar så köp dyraste du hittar =) Gärna svart, vissa är sydda i utkant runt som förstärkning osv osv . Jag har haft både intex orginal plus nå utan logga, föredrog intex orginal då.
Intex rörpool 549cm*132cm = 25kubik, Bubbelpool nersänkt i soldäck.
Bergvärme som uppvärmning, 100kw värmeväxlare
Projektråd pool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11513.msg86633#msg86633
Projekttråd bubbelpool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11565.0

Utloggad osiris

  • Poollärling
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Huddinge
  • Antal inlägg: 35
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • OSIRIS GUITAR
SV: Bubbelplast - praktiska frågor
« Svar #5 skrivet: juni 06, 2019, 10:44:16:16 »
Måtten är väl ganska lika, kan vara något för små från början, men dom växer, vissa är bättre kvalitet än andra, har man pengar så köp dyraste du hittar =) Gärna svart, vissa är sydda i utkant runt som förstärkning osv osv . Jag har haft både intex orginal plus nå utan logga, föredrog intex orginal då.

Beställt en intex, hittade för 400:-
Intex 4,6 x 1,22, värmepump Invest Living 6 kW - i väntan på att bygga en riktig markpool.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan