VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Luxlama professional lx09hp propeller  (läst 3064 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pool-nisse

Luxlama professional lx09hp propeller
« skrivet: juli 04, 2018, 21:41:31:31 »
Hej alla, ungen gick lös på pumpen och stoppade in en pinne som tyvärr gjorde att propellen smällde av på 3 ställen.

Nu måste jag ha en reserv propeller till pumpen, men hur och var hittar jag det?

Har googlat en del men Luxlama märket verkar vara väldigt svår att få tag på.

Vore jättetacksam om någon kunde hjälpa mig.

Tack på förhand.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Luxlama professional lx09hp propeller
« Svar #1 skrivet: juli 04, 2018, 23:10:08:08 »
https://www.poolteam.se/ sålde tidigare Luxlama och försökte ofta få gratisreklam här. Det är ju intressant för alla ägare av Luxlama att få reda på hur det är med reservdelsförsörjningen.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Coolg8

SV: Luxlama professional lx09hp propeller
« Svar #2 skrivet: juli 05, 2018, 16:54:14:14 »
Luxlama är/var poolteams varumärke.De har troligtvis bara bytt namn på dem, deras poolteam VP-pumpar är samma som tidigare luxlama.

se länk.

https://www.poolteam.se/product/poolvarmepump-poolteam-lx09hp-upp-till-40m3-r410a/

Utloggad pool-nisse

SV: Luxlama professional lx09hp propeller
« Svar #3 skrivet: juli 11, 2018, 09:19:59:59 »
Hej, har lyckats beställda det jag behövde efter sisådär 5 dagar av intensivt ringande och tjatande.

Sammanfattningsvis belv det (och nu överdriver jag inte) ett dussin samtal, ett antal mail, flertal SMS till olika personer, inklusive tekniker, försäljare, beställare osv.

Tyvärr är oganisationen på företaget under all kritik, fick dock hjälp av en snäll kvinna på Malmö kontoret som beklagade den undermåliga supporten och hon är den enda som varit behjälplig.

Att beställa reservdelen är i paritet att bli astronaut, lägg till också att du måste betala fakturan i förskott innan grejerna skickas, (säger väl det mesta).

Under alla mina år på denna jord har jag aldrig råkat ut för att fakturan måste betalas i förskott, men i det här fallet var man tvungen att göra det.

Hursomhelst, det blev en dyr historia med tanke att pumpen kostar 10 lax ny.

Fläkten gick på över två tusen riksdaler, och till dig som ska beställa en ny del säger jag bara "lycka till"!

För min del så kommer jag sälja pumpen och köpa in något annat märke där kundsupport och reserveldsförsäljning fungerar som det bör.



Utloggad Coolg8

SV: Luxlama professional lx09hp propeller
« Svar #4 skrivet: juli 11, 2018, 09:55:48:48 »
Hej

Jag skulle behålla pumpen och köra den tills den tog slut och då byta till något annat, luxlama tillhör mellansegmentet typ brillix och liknande. Andrahandsvärdet på de här pumparna är inte speciellt högt. Kan tillägga att man förra året kunde köpa "nya" reparerade pumpar med bara 6 månaders garanti för halva priset. Är visst fortfarande så.

Jag köpte deras 12kw 3-fas modell, men då fanns det inget som konkurrerade med dem prismässigt, det var nästan dubbla priset.

Men med de priserna på reservdelar samt deras "goda" konsument bemötande så tror jag att de snart kommer att starta om under något nytt namn...

Utloggad TommyC

SV: Luxlama professional lx09hp propeller
« Svar #5 skrivet: juli 11, 2018, 10:20:40:40 »
Nämnda företag har klarat sig ganska länge. Om folk lärde sig att använda sökmotorer ordentligt och lägga några timmar på att informera sig före köp så skulle det se annorlunda ut.

https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10508.msg78855#msg78855

Ett säkert tecken på oseriösa företag är nedsvärtning av konkurrerande produkter, gärna med tydliga exempel som oftast är rena lögner.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad pool-nisse

SV: Luxlama professional lx09hp propeller
« Svar #6 skrivet: juli 11, 2018, 11:49:40:40 »
TommyC, jag brukar undvika ordkrig på forum men just i det här fallet, måste jag svara då du tydligen gillar att köra besserwisser snacket.

Pumpen som jag har var redan på plats när jag köpte mitt hus, därav märkesvalet...

Jag hade två val, köpa ny pump för 15 lax eller mer, alternativt jaga reservedelar (valde det sistnämnda)

Summar summarum, om folk lärde sig att få reda på hela historien så skulle de inte predika på forum på det sättet som du gör.

Ha en bra dag.

Utloggad pool-nisse

SV: Luxlama professional lx09hp propeller
« Svar #7 skrivet: juli 11, 2018, 11:51:02:02 »
Hej

Jag skulle behålla pumpen och köra den tills den tog slut och då byta till något annat, luxlama tillhör mellansegmentet typ brillix och liknande. Andrahandsvärdet på de här pumparna är inte speciellt högt. Kan tillägga att man förra året kunde köpa "nya" reparerade pumpar med bara 6 månaders garanti för halva priset. Är visst fortfarande så.

Jag köpte deras 12kw 3-fas modell, men då fanns det inget som konkurrerade med dem prismässigt, det var nästan dubbla priset.

Men med de priserna på reservdelar samt deras "goda" konsument bemötande så tror jag att de snart kommer att starta om under något nytt namn...

Vilken är den bästa pumpen du skulle rekommenderar till en 30 kubik pool oavsett priset?


Utloggad Coolg8

SV: Luxlama professional lx09hp propeller
« Svar #8 skrivet: juli 11, 2018, 15:58:14:14 »
Vilken är den bästa pumpen du skulle rekommenderar till en 30 kubik pool oavsett priset?

Ja emot mina principer att betala överpriser så skulle jag köra på G&J, för reservdelar och leveransmöjligheter.

Annars pahléns pump,Folkpools Heatforce eller Hydro pro som bland annat pooloklor säljer.

Jag skulle nog kolla på  Hydro Pro i första hand verkar som en riktigt bra pump.

Utloggad Coolg8

SV: Luxlama professional lx09hp propeller
« Svar #9 skrivet: juli 11, 2018, 16:06:37:37 »
Nämnda företag har klarat sig ganska länge. Om folk lärde sig att använda sökmotorer ordentligt och lägga några timmar på att informera sig före köp så skulle det se annorlunda ut.

https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10508.msg78855#msg78855

Ett säkert tecken på oseriösa företag är nedsvärtning av konkurrerande produkter, gärna med tydliga exempel som oftast är rena lögner.

Nu finns det flera företag som säljer deras pumpar, vet inte hur deras Betalningsmetoder resp. garantimodeller ser ut.

Jag vet att det kändes konstigt att betala VP direkt innan leverans till Poolteam. Sen att det var svårt att få tag på servicepersonal när pumpen inte visade sig fungera när vi koppla in den. Jag fick dock hjälp över telefon med snabb felsökning och att de skickade en ny omgående samt att jag fick returfraktsedlar till den gamla pumpen.

Så dåliga är nog inte pumparna, däremot verkar det som om vissa på företaget skulle behöva gå en charmkurs och att de behöver en controller till deras lager och leverans så de skickar rätt saker och inte missar hela tiden.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag