CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tips poolskydd ?  (läst 14579 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zizela

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Östervåla
  • Antal inlägg: 13
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Bubbel bubbel
    • Visa profil
Tips poolskydd ?
« skrivet: mars 23, 2010, 10:52:36:36 »
Hej

Våran lilla tjej är i sommar 1,5år och vi måste nu skaffa ett poolskydd åt vår pool. Någon som har några tips på billiga skydd ? vi vill inte ha skydd med stroppar, det ska vara enkelt och snabbt att kunna dra på och av.  Skulle bli så glad om någon kunde ge tips på några inte för allt svindyra skydd? Kanske någon har ett att sälja här? :)  Poolen är inbyggd i träddäck 4x7m. Tacksam för svar!

Poolgiganten

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: Tips poolskydd ?
« Svar #1 skrivet: mars 23, 2010, 14:44:51:51 »
Mitt tips är ett skydd som går på skenor som man draröver och vevar in.
Dessa finns hos i stort sett alla poolfackhandlare. Själva duken kan man oftast välja mellan blå och transparent, De som har mindre barn och är rädda för vattenansamligen som kan bli på överdraget pga regn finns detta poolskydd med ett finmaskigt nät som är lika stark som de övriga men släpperigenom regnvattnet. 

// Jonas

Utloggad pereinar

SV: Tips poolskydd ?
« Svar #2 skrivet: mars 23, 2010, 18:57:31:31 »
Jag håller med, det bästa skyddet går i skenor, man drar det lätt över poolen och med vev drar man det från.
Priserna ligger väl omkr. 16-18.000.
OM mina planer på ett pooltak går i lås, kommer det av en händelse att finnas ett begagnat sådant skydd till salu till en bra peng.
Min pool är visserligen 4x8 men det funkar nog ändå.
Jag kan tänka mig att det dröjer några veckor till beslut.
Du kan maila mig så håller vi kontakt.
pereinar

Utloggad aromata

SV: Tips poolskydd ?
« Svar #3 skrivet: mars 24, 2010, 21:52:44:44 »
Är det mest dottern som du är orolig för så tror jag att jag skulle ha satt upp ett staket runt om poolen. Då kommer hon inte ens i närheten. När hon blir större kan du lätt plocka ner staketet.

Som skydd mot grannar har vi satt upp staket runt hela tomten så det skyddet är inget som man ser eller märker av. Dessutom slipper vi harar och kaniner.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Tips poolskydd ?
« Svar #4 skrivet: mars 25, 2010, 16:37:34:34 »
Kolla detta, riktigt intressant om än lite dyrare än vanlig täckning: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5204.0

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad magnus berg

SV: Tips poolskydd ?
« Svar #5 skrivet: april 16, 2010, 20:57:32:32 »
Hej på er, har precis köpt överdrag till min pool 3 gånger 6 meter för 10500 kr!
Jag tyckte dom var litë för dyra på poolbutikerna och fick då tips om att kolla med
dom som håller på med presseningar, och fick då detta som enligt min bedömning är ett minst lika bra poolöverdrag till halva priset(nästan)
Priset är komplett med skenor och upprullning med utväxling

Utloggad Stenhammar

SV: Tips poolskydd ?
« Svar #6 skrivet: april 17, 2010, 16:33:08:08 »
Jag är nybörjare och kollar runt efter en bra lösning på poolskydd. 10.500 komplett med skenor och rullningsanordning låter som ett klipp. Var kan man hitta det? Finns det fler tips för ett smidigt (rullningsvariant) och inte allt för dyrt skydd och var man köper det?

Utloggad magnus berg

SV: Tips poolskydd ?
« Svar #7 skrivet: april 19, 2010, 18:54:05:05 »
Presseningsservice i Örebro, dom har varit väldigt trevliga och verkar faktiskt kunna det här med poolskydd

Utloggad cg_joh

SV: Tips poolskydd ?
« Svar #8 skrivet: april 19, 2010, 21:27:09:09 »
Vi har idag ett helautomatiskt skydd, vrida på nyckel för att öppna eller stänga. Men med facit i hand skulle jag nog valt något annat, och då har jag sett alla på detta forum som är väldigt nöjda med sina RollSchûtz (stavning ?). Dessa skydd verkar vara stabila, lätthanterliga och någotsånär prisvärda (allt med prefix pool är i.o.f.s. dyrt).

Kolla upp detta om du inte har bestämt dig för något redan.

Hälsningar.

Utloggad zizela

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Östervåla
  • Antal inlägg: 13
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Bubbel bubbel
    • Visa profil
SV: Tips poolskydd ?
« Svar #9 skrivet: maj 06, 2010, 22:37:51:51 »
Tack för alla era svar, vi har nu köpt ett poolskydd från folkpool..... tackar för alla era svar!!!!  <antman>

Utloggad Hilti65

SV: Tips poolskydd ?
« Svar #10 skrivet: maj 08, 2010, 08:40:52:52 »
Cg-Joh

     Vad har du för poolskydd idag ?Lamell? Vad är du inte nöjd med? Är på gång att beställa lamellskydd så alla tips är värdefulla.

Mvh Anders

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Tips poolskydd ?
« Svar #11 skrivet: maj 08, 2010, 11:46:16:16 »
Hej på er, har precis köpt överdrag till min pool 3 gånger 6 meter för 10500 kr!
Jag tyckte dom var litë för dyra på poolbutikerna och fick då tips om att kolla med
dom som håller på med presseningar, och fick då detta som enligt min bedömning är ett minst lika bra poolöverdrag till halva priset(nästan)
Priset är komplett med skenor och upprullning med utväxling
Lite nyfiket - hade varit kul med nga. bilder på det?

Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad mitche

SV: Tips poolskydd ?
« Svar #12 skrivet: juni 06, 2010, 14:03:11:11 »
Presseningsservice i Örebro, dom har varit väldigt trevliga och verkar faktiskt kunna det här med poolskydd

Du har inte någon bild på hur detta blev, är lite nyfiken på detaljerna...

Micke

Utloggad mikaelhede

SV: Tips poolskydd ?
« Svar #13 skrivet: juni 07, 2010, 22:13:53:53 »
Cg-Joh

     Vad har du för poolskydd idag ?Lamell? Vad är du inte nöjd med? Är på gång att beställa lamellskydd så alla tips är värdefulla.

Mvh Anders
Var inne på att köpa lamell, men blev avråd då det inte ger ett garanterat skydd för barn som råkar ramla ner på det, isåfall måste man sätta någon typ av stöd för lamellen längs långsidorna så lamellen inte sjunker vid belastning

Utloggad bahamut

SV: Tips poolskydd ?
« Svar #14 skrivet: juni 11, 2010, 22:12:19:19 »
Jag tror att du behöver kontakta någon som verkligen vet att saker eller en pool entreprenör och sånt. Eftersom det är så svårt att lita på barnet safeness i någon du just träffat på Internet. :)

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Tips poolskydd ?
« Svar #15 skrivet: juni 12, 2010, 00:43:53:53 »
Jag tror att du behöver kontakta någon som verkligen vet att saker eller en pool entreprenör och sånt. Eftersom det är så svårt att lita på barnet safeness i någon du just träffat på Internet. :)

Detta är väl ett utmärkt ställe att få tips o råd på. Inga som helst kommersiella intressen utan bara ren erfarenhet o klokhet.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag