CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Blivit med pool.  (läst 4523 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad alucard

Blivit med pool.
« skrivet: juli 03, 2007, 17:40:29:29 »
Hej  - Jag har precis (2 år sen) blivit med pool - en rund ovanmarks pool med plåt runt om den.

Första säsongen gick jättefint jag följde alla regler osv. Men nu denna sommaren är en katastrof ..

Vårt filter är ett så kallat "tyg" filter som sitter i flottören vid vatten ytan - hela poolen är nu "kornig" med en massa små synliga tunna "flockar". Jag kan inte plocka upp det med min lilla "sug" som har precis gått i sönder så jag har köpt en billig variant på bauhaus som tar löv och annat.

Jag har inte råd med ett nytt sandfilter just nu men dock vill barnen bada.. är det någon som har en ide ? Jag får inte upp det  - stänger jag av pumpen och filtret så samlas allt i mitten av poolen som en "grön" beläggning på botten..och poolen blir klar - försöker jag damsuga upp den så rörs allt upp och poolen blir "jade" grön av detta "damm/flockar"...

Några ideer ?

mvh
Patrik

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Blivit med pool.
« Svar #1 skrivet: juli 03, 2007, 19:35:34:34 »
Hej o välkommen.  :)

Först rekommenderar jag att du chockar det ordentligt! Om det är grönt så är det ett tecken på alger, de ska chocken ta bort. Använd inte flockningsmedel, till det krävs sandfilter.
Om det inte fungerar så kanske denna tråd kan hjälpa dig hur du får upp de "gröna" från botten.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=745.0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag