CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ännu en läckagefråga, hjälp behövs!  (läst 3192 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andreaswi

SV: Ännu en läckagefråga, hjälp behövs!
« Svar #10 skrivet: juli 08, 2016, 18:57:59:59 »
Nu blev bilderna roterade, men ni får vrida på huvudet 😊 som synes på den inzoomade bilden så droppar det rätt mycket, och samma fenomen är det på fler ställen på samma långsida. U-skenan som tryckröret till poolguarden ligger i är helt torrt. Något som jag inte heller förstår är att vattennivån i poolen är ca 10 cm nedanför det synliga läckaget. Om jag har samma problem på andra långsidan vet jag inte.

Hjälp! Är så trött på att fylla på poolen och därmed sänka tempen varje gång.....

EDIT: tror jag hittat orsaken nu, det rinner vatten från ett av linhjulshuset som sitter i ändarna på tryckrören till poolguarden, ni som inte har en poolguard får ju såklart svårt att förstå hur det ser ut. Hur som helst så är det väl nån packning där inne som är dålig. Det rinner bra med vatten från hålet där vajern till poolskyddet löper. Vattnet i sin tur letar sig ner under en skarv där U-skenorna möter varandra och rinner sedan ut på utsidan av poolen som är murad.

Något jag då blir fundersam på är om vattnet också letar sig ner på insidan av poolen, fast bakom duk och skivor, det känns ju sådär?
« Senast ändrad: juli 08, 2016, 20:04:09:09 av andreaswi »

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag