Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?  (läst 15517 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Seadoo

Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« skrivet: augusti 15, 2018, 14:44:30:30 »
 *Tar bort inlägget då de nu hört av sig till mig för att ta tag i problemet.
« Senast ändrad: augusti 15, 2018, 15:16:26:26 av Seadoo »

Poolgiganten

Utloggad Telekiter

SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #1 skrivet: augusti 15, 2018, 15:09:11:11 »
Det låter tråkigt ju. Jag har själv haft kontakt med Viskan och de har varit ruskigt snabba att svar. Nåja, till ditt problem med stöden. De är inte limmade på något sätt (när mitt bad anlände hade också ett stöd vält) så därför krävs det bara någon liten rörelse när badet lyfts så kan dessa ramla omkull. Bara ställ dem på plats och fyll på vatten. När det är vatten i badet trycks stöden fast av vattentyngden och de kommer inte att rubbas.

Ett tips är att du också kollar isoleringen uppe under kanten (på insidan hela vägen runt) på badet. Det är självfallet isolerat där men i mitt tycke var det aningen bristfälligt på mitt bad och åtgärdas väldigt enkelt med lite extra glasull/stenull.

/Urban.

Utloggad jorgenkarls

SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #2 skrivet: augusti 27, 2018, 10:35:44:44 »
Vi köpte ett Viskan Saltö hösten 2015. På försommaren 2017 så upptäcker vi att golvet är "buckligt" och deformerat. Kontaktar Viskan och de ska kolla på det. De frågar om badet fungerar som det ska ända, och ja det gör det men golvet är deformerat och inget kul att upptäcka på ett så pass nytt bad. Det verkar som de tycker att det inte är bråttom då badet ändå fungerar. De kollar badet på försommaren och meddelar att de ska hämta badet och "fixa" det. Tiden går och inget händer, sedan kommer semestern och jag ringer Viskan och klagar och undrar varför det inte händer något. De meddelar då att det är semester och de har ont om folk och kommer ta tag i det efter semestern. Då är vi lagomt nöjda och väntar tålmodigt och ringer dem efter semestern och stöter på att nu vill vi få detta fixat. Sept 2017 så kommer det en lastbil och hämtar hela badet och två veckor senare så levererar de ett helt nytt bad, viket i säg var bra såklart. Men från att vi reklamerade badet tills det var åtgärdat så gick det ca 4 månader och det tycker inte vi var bra service.

Utloggad BadarLasse

SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #3 skrivet: september 24, 2018, 13:45:06:06 »
Wow, 4 månader är ju reptilsnabb service jämfört med Nordiska Kvalitetpooler. Jag har tröttnat och får acceptera att felet på mitt spabad inte kommer att åtgärdas. Jag har försökt få till det i över två år men jag ger som sagt upp och vet vilket spabad man INTE ska köpa.
Marquis E-545

Utloggad marcusg

SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #4 skrivet: oktober 05, 2018, 14:57:35:35 »
Inte haft några problem här i Stockholm, mailat en gång till Viskan för att fixa mina sidolister som lossnat, tog några veckor men fick svar och de skickade en tekniker som fixade.  Hade även problem med jordfältsbrytare som löste ut, där kom tekniker ut och bytte UV delen som hade ett fabriksfel.   Har inte haft något akut så någon veckas tid var helt ok för mig

Utloggad stea

SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #5 skrivet: augusti 23, 2019, 09:50:08:08 »
Tänkte lägga till mina erfarenheter på denna "gamla" tråd.
vi har Viskan Asperö och har fungerat bra sen vi köpte i oktober. nu i Augusti så löste jordfelsbrytare ut och konstaterade att det var när cirkulationspumpen startade. Ringde Viskan då det var ett garantiärende. De meddelade att en tekniker skulle höra av sig. Men har ännu inte hört av sig efter 2 veckor. Varje gång jag ringde Viskan och det ända de säger är att vi skall stöta på tekniker. Men inget händer!
Återkommer med rapport hur det går!

Har nu efter många påstötningar blivit kontaktad av tekniker (Trevlig och kunnig men 15 mil bort) trodde att det var värmaren som var trasig. Skall enligt uppgift komma nästa vecka. Återkommer

Nu har tekniker varit på plats 2 veckor efter felanmälan. Hade med sig värmare men var inte felet var UV-C eller ozon vet ej om det är samma modul. när den kopplades bort funkar allt. var vatten i kopplingsboxen! Sett att fler har haft samma problem, ser ut som konstruktionsfel!? Ny enhet beställt men tar nog någon vecka men badet går att använda då man kopplat ur.
« Senast ändrad: september 01, 2019, 08:59:23:23 av stea »

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #6 skrivet: augusti 23, 2019, 10:35:32:32 »
Kan inte nog understryka att ska ni göra ett reklamations eller garanti ärende så gör det skriftligt!
Gör ni det bara muntligt kan dom dra ut på det eller skita i det och man kan inte bevisa något alls. Har du det skriftligt när du gjort reklamationen har du mycket lättare att ta det vidare om inget händer.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad lovestad

SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #7 skrivet: augusti 24, 2019, 11:38:40:40 »
Har ett Viskan Ekerö, efter mindre än ett år så sprack karet. Mailade till viskan som skickade över någon typ av seglar-tejp som kom med posten dagen efter. Med denna så skulle vi tejpa karet med så att vi kunde fortsätta att använda det , Viskan skulle då börja att tillverka ett nytt tomt kar till oss där våra maskiner och jets skulle monteras över på. Då detta hände på vintern och vårt egna bad fungerade så var det ingen större brådska. Efter ett par månader så ringer Viskan och säger att de vill montera in ett helt nytt bad. de fixar med kranbil och det ända som vi gör är att tömma badet och ser till att det är strömlöst. Teknikern som kommer har lite problem med att koppla in strömmen så han förstör något på badet och får inte igång det. Dagen efter så kommer en ny tekniker och fixar allt så det fungerar. Lite senare så är det en jets som åker ut ur sitt fäste, mailar Viskan och efter någon dag så har jag en ny packning. Fick problem med kranen till vattenfallet. mailade Viskan och de skickar en ny insats till kranen.
Vet inte om jag har haft tur men vi har verkligen inte haft några problem med Viskan utan vi är väldigt nöjda med deras service, förutom den teknikern som skulle koppla in badet efter bytet, men han var nog ny på jobbet.
Kan även säga att när karet sprack så blev vi kompenserade från Viskan.
Viskan Ekerö

Utloggad Poolvärme

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 77
  • Total likes: 10
  • Kön: Man
  • Poolvärmepump är en bra grej :)
    • Visa profil
SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #8 skrivet: augusti 24, 2019, 22:19:17:17 »
Hur kan man ha ”tur” när karet spricker, jet åker ur för eget fix, fixa kran via ny insats  ::)

Har haft funderingar på ett spa men vilket märke är det man ska välja för att ha ”tur” att det fungerar utan en massa strul ?

Utloggad lovestad

SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #9 skrivet: augusti 26, 2019, 20:04:13:13 »
Man har tur genom att man får bra service och bemötande, har läst om en hel del här, där återförsäljare inte bryr sig om sina gamla kunder. De gångerna som något har hänt med vårt spabad så har Viskan erbjudit sig att komma o fixa det, men det känns lite sjukt att de skall köra så långt om man enkelt kan fixa det själv.
Viskan Ekerö

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan