VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Överdrag med skenor  (läst 3646 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
Överdrag med skenor
« skrivet: maj 01, 2007, 16:35:40:40 »
Vi har beställt ett överdrag till vår 8, men är lite osäkra på om vi gjort rätt <dontkn>
Har läst någonstans på forumet om ett överdrag med skenor som någon beställt från en firma som gjort dessa själva till ett billigt pris, frågan är bara var jag läst det och var dem beställt den. Det var inte en poolfirma som gjort det utan typ någon firma mmed presenning och skenor...
Tacksam för hjälp om ni känner igen det och gärna ett pris på eran som ni köpte.

Camilla
Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Överdrag med skenor
« Svar #1 skrivet: maj 01, 2007, 17:19:08:08 »
Kan det ha varit detta, skrolla ner till slutet.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=1210.msg11079#msg11079

Jag har bett om en offert från detta stället, angående skydd o skenor o väntar nu på svar.
Återkommer när jag vet mer.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Ankan

SV: Överdrag med skenor
« Svar #2 skrivet: maj 03, 2007, 08:45:00:00 »
Hej - det var jag som köpte överdrag från en firma som gör typ lastbilspresenningar odyl. Det funkar inte optimalt eftersom det är jättetungt och trögt att dra. Jag klarar inte av att dra på och av det själv och man får ta i rejält när man är två  >:(. Anledningen är, har jag fått höra, att presenningen är för spänd. Så tänk på att sätta skenorna så att överdraget vilar på vattenytan och att välja ett så tunnt material som möjligt. Dessutom bör man nog sätta in nät så att regnvattnet kan rinna igenom. Jag har lovat lägga ut bilder på överdraget och på kantstenen, men har inte hunnit så långt än. Kanske hinner i helgen...

Skulle förresten vilja ha lite tips på bra, stark och billigt upprullare??  <help>

Utloggad HappyDigger

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Rosersberg - Norra Stockholm
  • Antal inlägg: 208
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Small boys have small toys. Big boys...
    • Visa profil
SV: Överdrag med skenor
« Svar #3 skrivet: maj 05, 2007, 10:59:11:11 »
Håller med om att poolfabrikanternas överdrag på skenor ger en bra marginal åt dem. Jag satt och bläddrade i Metallvaruhusets/Tibnors katalog och de har U-formade glidskenor med tillhörande fästen. Det borde inte vara alltför krångligt att låta en presenningstillverkare eller segelmakare sy upp något som skulle passa med glidfästena och ev. några stödskenor tvärs över... Hmm, tål att klura lite på  ::)
Egenbyggd pool (2006-07) i leca med barndel och inbyggd trappa och därför svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak från Idealcover och italiensk led-belysning. Numera vanlig klor (tidigare Baquasil) och värmer via bergvärme och värmeväxlare. Med viss sorg bytt den egna grävmaskinen mot en BMW R1200GS Adventure. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag