CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: ska köpa spa hjälp  (läst 13705 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mojjen

SV: ska köpa spa hjälp
« Svar #10 skrivet: maj 13, 2013, 13:24:35:35 »
Jag har uppgraderat spat ganska rejält, och tror snart jag är beredd att beställa.
Frakten till Göteborg är mycket billig. 30USD per kubik (en av de billigaste hamnarna i Europa enligt tillverkaren). Det spat jag länakde till blir 7,2m3 dvs ca 220 USD. Sen kommer Hamnkostand och frakt hem till. Plus Moms. Så drygt 40000:- inna det står på tometn får jag nog räkna med.

Grundpriset för YH-590 var endast ca 18000:- Men det behöver uppgraderas en del för att bli vettigt. Jag har lagt till USA Artistech Acryl. UV Lampa, Jag har bytt ut första pumpen mot 2 stegs pump. Då behövs inte cirkualtionspumpen alls, men den behålls, men jag byter till en mindre på 0,5hp istället. Kommer troligen inte kopplas in, utan jag har den som nödreserv om huvudpumpen havererar under vintern. Tillägg för extra isolering, isolering bakom paneler, samt Galsfiberbotten. Isolerat lock och Lyft för locket.  Styrsystem Balboa GS510-sz + VL701 panel.
Skulle egentligen vilja uppgradera detta till nya systemen med appstyrning (BP2001) eller åtminstonde en modell GL2001 som har lite bättre möjlighet att schemalägga filtrering. De har dock svårt att lösa det då de inte kan köpa hem enstaka styrsystem.   (Så om inte 20 till hakar på så får jag nog nöja mig med vad som bjuds :)

Specen slår det mesta av kvalitetsmärkena i 100000-130000:- nivån. Säkert lite sämre finnish.
Det som jag räknar direkt inte kommer hålla USA standard är Pumparna. Men när de väl går sönder kan man alltid byta ut till Balboa eller liknade. De kostar inte så mycket.

Morgan




Hej!

Liger spabadet på ca 30 000kr + frakt? vad kostar frakten?

Jag håller med dig om att det låter mkt!
Cirkulationspumpen cirkulerar vattnet genom filtret men även via heatern, krävs stort vattenflöde antar jag=mycket effekt för att dra igenom allt vatten!
Jag har oxå balboa och har för mig att min pump har samma effekt, jag kan dock ställa om cirkulationen. Jag har aldrig fattat varför man skulle behöva cirkulera vattnet 24/7.
Jag kör cirkulering ca 6h/dygn (kostnad ca 3,50kr/dygn inkl uppvärmning till grundnivå ca 10c) om jag badar mkt, om inte så ställer jag ner den till 2h(kostnad ca 1,5kr/dygn).
Jag har aldrig haft problem med renligheten i vattnet. Jag ser det enbart som bortkastade pengar att cirkulera dygnet runt.

Vet inte om det är möjligt att lägga 2 pumpar på samma utgång! (då får du nog byta glassäkringar på kortet i centralenheten...

Poolgiganten

Jobo123

  • Gäst
Jobo123
SV: ska köpa spa hjälp
« Svar #11 skrivet: maj 13, 2013, 14:04:27:27 »
Spännande köp!
Är det lång leveranstid?

Du kommer säkert bli nöjd!
Finnisen är lite si och sådär, men det märker bara den pitige! inte omöjligt att du får ett superfint spabad!

Som du säger så är det inga problem att byta ut pumparna om det skulle behövas!

Så ca 40 000kr till tomtgräns sen ca 25000kr för själva spabadet?
Kan bli en liten kostnad för att få det på plats, beroende på hur din tomt ser ut!
Jag behövde lyftkran då jag bor uppe på ett berg, hade lite tur då dom byggde nya hus i området o helt plötsligt stod det en kran som lastade av material!
Frågade föraren om hjälp, det var på centimetern som kranen räckte upp till altanen... men lite billigare blev det istället för att ta in ett annat företag!


Utloggad mojjen

SV: ska köpa spa hjälp
« Svar #12 skrivet: maj 13, 2013, 14:24:07:07 »
25 dagar produktion plus upp till 4v båt. Så det är hög tid nu..
Jag behöver kran för att få den på plats. men jag ser till att bokar en kranbil, som får hämta i frihamnen och leverera inkl lyft. Räknar max 2000-3000:- för det.
Så 40000-42000:- så står det startklart på plats. Inklusive kar, frakt lyft och moms:). Har fått flera offerter och de flesta rejälare modeller hamnar runt 3500-4500 dollar när de är lite europa anpassade. Det är nog denna nivå på import-spa man kan räkna med säljs för ca 60000-70000:- hemma.

Spännande köp!
Är det lång leveranstid?

Du kommer säkert bli nöjd!
Finnisen är lite si och sådär, men det märker bara den pitige! inte omöjligt att du får ett superfint spabad!

Som du säger så är det inga problem att byta ut pumparna om det skulle behövas!

Så ca 40 000kr till tomtgräns sen ca 25000kr för själva spabadet?
Kan bli en liten kostnad för att få det på plats, beroende på hur din tomt ser ut!
Jag behövde lyftkran då jag bor uppe på ett berg, hade lite tur då dom byggde nya hus i området o helt plötsligt stod det en kran som lastade av material!
Frågade föraren om hjälp, det var på centimetern som kranen räckte upp till altanen... men lite billigare blev det istället för att ta in ett annat företag!

Jobo123

  • Gäst
Jobo123
SV: ska köpa spa hjälp
« Svar #13 skrivet: maj 13, 2013, 14:35:12:12 »
Jag tror du får ett bättre spabad än de du kan köpa i sverige för 60-70 000kr
Dessa modeller brukar vara ganska så barskrapade på funktioner jets m.m!
Bara att hoppas på att det är bra när du väl fått det på plats!

Jobo

  • Gäst
Jobo
SV: ska köpa spa hjälp
« Svar #14 skrivet: juli 02, 2013, 21:11:28:28 »
Hur går det med spabadet?
Nöjd?
Något du är missnöjd med?

Bilder?

Mvh
Johan

Utloggad mojjen

SV: ska köpa spa hjälp
« Svar #15 skrivet: augusti 26, 2013, 14:24:27:27 »
Väntar fortfarande på mitt Spa. Tog lite tid innan allt blev klart. det har legat på båt i knappt en månad nu. Så det borde komma snart.
Fick ändrat lite till i sista stund. bla Tjockare glasfiber, bättre ljus, vassare styrsystem, avstängningsventiler till pumpar, extra klämmor på slangarna mm.. Har i alla fall fått se lite bilder från fabrikstestet.

Same

  • Gäst
Same
SV: ska köpa spa hjälp
« Svar #16 skrivet: september 22, 2013, 19:26:34:34 »
Har precis köpt ett Sundance Optima,och kan inte vara nöjdare. Har dammsugit marknade för bästa spa, och är säker på att jag hittat rätt. Läst forum i USA och Europa, extremt få verka missnöjda med detta märke i gämförelse med anda märken.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag