CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Råd för köp av spa  (läst 10167 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kmo56

Råd för köp av spa
« skrivet: augusti 10, 2011, 12:44:24:24 »
Hej, jag har precis bestämt att köpa utomhusspa och börjar inventera, det finns ju hur mycket som helst. Är det några absoluta märket man ska undvika, (sett bra erbjudanden från Trademax, Bauhaus mm)? Ska det vara två eller tre massagepumpar?
Alla tips och råd tas tacksamt emot!  O0

Poolgiganten

Utloggad Steffe

SV: Råd för köp av spa
« Svar #1 skrivet: augusti 10, 2011, 15:30:11:11 »
Hej,

Grattis till att du bestämt dig för att köpa spa. Jag har både pool och spa, men spa är mycket goare.  O0

Mina råd är följande:

- Köp spamärke där du vet att du kan köpa reservdelar och tillbehör även om 10 år. Dvs. satsa på en stabil leverantör/spamärke. Ditt spa kommer någon gång gå sönder och har man då köpt av någon lirare som endast importerat själv osv. så får man problem.

- Vad har leverantören för garantier och vad finns det för möjligheter till service. Som sagt var, ett spa kan alltid gå sönder. Kommre då spaleverantören ut och reparerar eller hur fungerar det?

- Provsitt innan du köper så att du vet att det passar dig. Åk runt till dem leverantörer som finns där du bor.

- Bestämt dig för typ av utformning. Dvs. skall du endast ha sittplatser eller skall det vara någon/några liggplatser också (jag har själv 1 st. liggplats vilket jag tycker är gött).

- Jag rekommendrar separat cirkulationspump så att du har kontinuerlig cirkulation. Stillastånde vatten +38°C är inte bra.

- Jag rekommenderar LED-belysning. Förhöjer badkänslan enormt när man badar kvällsid (jag badar mest när det är mörkt ute).

- Jag rekommenderar ozonrening om möjligt -> underlättar desinficeringen.

- jag rekommenderar kabinett i komposit istället för riktigt trä -> i princip underhållsfritt.

Sen när det gäller massage osv. så beror det på hur viktigt du tycker det är. Jag har bland de bättre massageutföranden på marknaden i mitt spa, men jag använder det sällan (skulle lika väl kunnat välja bort massage helt då jag ändå så bara badar lugnt och lyssnar på musik, men frugan tycker uppenbarligen sånt är jätteviktigt). Bästa massagesätet tycker jag dock är det sätet med 4 st. stora munstycken sitter vilket medför att jag tycker att säljarnas snack angående antalet munstycken i ett säte är egalt när det gäller kvaliteten på den upplevda massagen. Det är vattnets rörelse som är viktig.

Det var det jag kom på nu i alla fall.

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: Råd för köp av spa
« Svar #2 skrivet: augusti 11, 2011, 08:33:17:17 »
Väl talat Steffe, kan inte komma på något att tillägga. Min enda reflektion när man slutligen skall bestämma sig för vad och av vem man skall köpa, så tar de rationella kriteriena slut. Avgörande i slutänden om du väljer mellan kanske 3-4 olika, så är det magkänslan som avgör. Känns det inte bra så köp inte, hur lockande priset eller säljarens löfte är. Lita till ditt eget omdöme. Något som verkar vara för bra för att vara sant är ofta för bra för att vara sant.

/Ziggy

Utloggad Nilking

SV: Råd för köp av spa
« Svar #3 skrivet: augusti 11, 2011, 16:01:12:12 »
En stor grej är ju vilken budget du har?

Utloggad kmo56

SV: Råd för köp av spa
« Svar #4 skrivet: augusti 14, 2011, 12:42:12:12 »
Tack för tipsen och råden Steffe, det är som sagt mycket att tänka på och planen är att i ett första steg köpa spa för att sen troligen nästa sommar anlägga en pool.

Utloggad kmo56

SV: Råd för köp av spa
« Svar #5 skrivet: augusti 16, 2011, 14:41:48:48 »
Nu är det klart, ett Denform Full Load från Bauhaus är på väg och kommer på torsdag! Tack för tips och råd, nu ska det badas.
 ;D

Utloggad Conny76

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Sweden
  • Antal inlägg: 31
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vi har ett CalSpas Platinum 850PL
    • Visa profil
SV: Råd för köp av spa
« Svar #6 skrivet: augusti 27, 2011, 22:21:29:29 »
Jag skulle sagt att tänk på att köpa ett bad som är 1m djupt så att axlar är under vatten på alla säten men det kanske det är på det badet du köpt. Tycker det är viktigt att ha ett djupt eftersom vi har kallt klimat.
Har ett CalSpas Platinum 850PL

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag