VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Denform spabad  (läst 8937 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jhgjhg

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Eslöv
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Erfarenhet av Denform
    • Visa profil
Denform spabad
« skrivet: januari 24, 2018, 07:58:55:55 »
Jag har ett Denform spabad sedan nästan 4 år och när det fungerar så är jag mycket nöjd med det. Dock har det varit alltför många saker som gått sönder och behövts bytas. Jag vill gärna delge er detta och är tacksam för synpunkter om ni har samma eller andra erfarenheter. En viktig sak är ju också om det finns billigare reservdelar som man kan komma över så att det inte blir så fruktansvärt dyrt hela tiden. Det som havererat är,

1. Högtalarna(jag har struntat i att laga detta)
2. All belysning. Detta berodde på att huvudlampan gått sönder och är nu lagat. Orsaken var att det läckte vatten ner via displayen som tog sig till lampan. Jag har själv fäst displayen bättre för att förhindra att samma sak händer igen.
3. Efter 3 år så gav cirkulationspumpen upp, så den fick jag byta. Problemet ligger i att axeltätningen läcker varpå vatten tar sig från pumphuset till lagret som korroderar. Problemet är egentligen inte tätningen utan pumpaxeln som har rostat o därmed kan inte tätningen täta. Detta betyder att det inte räcker med att köpa en tätningsats.
4. Efter 3,5 år gav båda jetpumparna upp och dessa har jag nu bytt. Det är precis samma problem som med cirkulationspumpen.
5. Nackkuddarna har lossnat och smulas sönder. Jag har nyligen köpt nya(3st) som jag monterat.
6.Det senaste är att munstyckena har börjat lossna ett efter ett. Varje gång jag badar så plockar jag upp några nya lösa delar. Själva munstycket dvs den delen som man ser är intakt men det finns en vit plastdel som man snäpper fast munstycket i och som sedan snäppes i badkaret som har påverkats av kloret och smulas sönder. Jag är på gång att köpa några nya men då säljer Denforn endast hela munstycken för 2-300 SEK och jag har totalt 80st munstycken(=20000 SEK).
7. Locket har på senare tid blivit väldigt tungt, så det har väl tagit upp vatten antar jag så just nu är det bara jag i familjen som kan lyfta av det. Detta behöver jag väl också byta.

Jag är nu uppe i ca 17000 SEk som jag hittills lagt på reservdelar och ser framför mig ca 10000 till inom en månad. Detta känns alldeles för mycket eftersom jag inser att samma saker kommer att gå sönder inom nästa 4 års period också så jag är tacksam för ideer om hur man kommer över billigare eller bättre delar.

Poolgiganten

Lassse

  • Gäst
Lassse
SV: Denform spabad
« Svar #1 skrivet: januari 24, 2018, 08:19:34:34 »
Kolla på ebay  där är jets billigare.
Eller lägg upp bilder så kanske någon som meckar med spabad har några som ligger och skräpar och nan sälja lite billigare.
(Några av branchfolket är tyvärr bortskrämda härifrån men det finns kunnigt folk kvar som är i branchen)

Gäst

  • Gäst
Gäst
SV: Denform spabad
« Svar #2 skrivet: januari 29, 2018, 12:49:39:39 »
Det låter olyckligt. Visst slitage efter 4 år kan det vara. Vi har levererat flera hundra av Denforms utespa och det är ytterst sällan det är några problem. Vilken återförsäljare köpte ni det av?

Utloggad Lassse

SV: Denform spabad
« Svar #3 skrivet: januari 30, 2018, 22:59:35:35 »
Det låter olyckligt. Visst slitage efter 4 år kan det vara. Vi har levererat flera hundra av Denforms utespa och det är ytterst sällan det är några problem. Vilken återförsäljare köpte ni det av?

Ok. Och vilken firma representerar du ?
Bauhaus?
Denform?
Sun spa china ? (Som tillverkar denform baden)

Utloggad jhgjhg

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Eslöv
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Erfarenhet av Denform
    • Visa profil
SV: Denform spabad
« Svar #4 skrivet: februari 05, 2018, 07:57:35:35 »
Jag köpte på Trademax, men det spelar väl ingen roll det är ju ett Denform i vilket fall som helst.

Utloggad Antela

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Stenungsund
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Denform spabad
« Svar #5 skrivet: februari 05, 2018, 08:36:50:50 »
Jag bytte alla ”baksidor” på mins jets för att några var dåliga. Hittade mina i England för 3-5 kr st.

Kan du posta några bilder på hur dom ser ut eller om du vet vad det är för märke på dom?

Utloggad jhgjhg

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Eslöv
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Erfarenhet av Denform
    • Visa profil
SV: Denform spabad
« Svar #6 skrivet: mars 02, 2018, 06:59:41:41 »
Bild på hela munstycket

Utloggad jhgjhg

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Eslöv
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Erfarenhet av Denform
    • Visa profil
SV: Denform spabad
« Svar #7 skrivet: mars 02, 2018, 07:00:50:50 »
Bild på den del som spricker

Utloggad Telekiter

SV: Denform spabad
« Svar #8 skrivet: mars 02, 2018, 08:46:52:52 »
« Senast ändrad: mars 02, 2018, 08:53:02:02 av Telekiter »

Utloggad Antela

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Stenungsund
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Denform spabad
« Svar #9 skrivet: mars 03, 2018, 21:57:50:50 »
Här finns iaf att köpa:

http://www.spapartsnordic.se/produkt_oversikt.php?Cat_ID=239

Nu ser jag inte just dom som efterfrågas men jag ser dom som jag köpte, jag betalde 4kr för mina som dom begär 98kr för så jag hoppas att du letar på utländska sidor först. Jag är för att köpa från Sverige men inte när man lägger på så mycket på priset



Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan