VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Letar spabad, billigare segmentet med ändå billig drift.  (läst 33906 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Poolgiganten

Utloggad Telekiter

SV: Letar spabad, billigare segmentet med ändå billig drift.
« Svar #1 skrivet: november 16, 2015, 13:19:42:42 »
Ja, det är väl välkänt att dessa är kinabad med "ifrågasatt" kvalité på komponenterna. Tror alla de baden är relativt likvärdiga på det sättet.

Beroende på om du värderar massage framför "kvalitetskomponenter" så är alternativet ett:
http://www.viskanspa.se/spatunna/
I ungefär den prisklass (jag tror att spatunnan ligger på 39 000 kr) du är ute efter.

/Urban.

Utloggad anderssonandersson

  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 37
  • Total likes: 1
  • Söker spabad under 40 000kr
    • Visa profil
SV: Letar spabad, billigare segmentet med ändå billig drift.
« Svar #2 skrivet: november 16, 2015, 13:24:32:32 »
Ja, det är väl välkänt att dessa är kinabad med "ifrågasatt" kvalité på komponenterna. Tror alla de baden är relativt likvärdiga på det sättet.

Beroende på om du värderar massage framför "kvalitetskomponenter" så är alternativet ett:
http://www.viskanspa.se/spatunna/
I ungefär den prisklass (jag tror att spatunnan ligger på 39 000 kr) du är ute efter.

/Urban.

Kina eller ej var inte frågan, för och nackdelar på dessa "Kina spabad" var frågan.
Var ute efter spabad inte tunna.

El-Kentaa

  • Gäst
El-Kentaa
SV: Letar spabad, billigare segmentet med ändå billig drift.
« Svar #3 skrivet: november 16, 2015, 13:52:02:02 »
Skånska byggvarors bad tillverkas i USA, för info. Själv hade jag nog valt detta eller Camargue Rimini och struntat i de andra två. Men nu är det inte jag som ska handla. Provsitt gärna baden innan om du har möjlighet, det kan skilja en hel del i upplevelse.

Jag har själv ett Kina-spa från Svenska Badrumsinredningar, som i mitt tycke är betydligt trevligare än ett amerikanskt Artesian som jag jämförde med. Det sistnämnda kanske har högre kvalitet och längre hållbarhet, vad vet jag, men man ska trivas med badet också.

Frågar du experterna här inne så är det i princip bara två frågor du ska ställa dig själv:

1: Är badet tillverkat i Sverige eller USA? KÖP!
2: Är badet tillverkat i Kina? UNDVIK!

Själv tror jag att frågan är mer komplicerad än så, och att det finns bra och dåliga bad i så väl Kina som USA. Men det är ju bara vad jag tror, så ta inte detta för absolut sanning. :)

Utloggad anderssonandersson

  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 37
  • Total likes: 1
  • Söker spabad under 40 000kr
    • Visa profil
SV: Letar spabad, billigare segmentet med ändå billig drift.
« Svar #4 skrivet: november 16, 2015, 13:57:34:34 »
Skånska byggvarors bad tillverkas i USA, för info. Själv hade jag nog valt detta eller Camargue Rimini och struntat i de andra två. Men nu är det inte jag som ska handla. Provsitt gärna baden innan om du har möjlighet, det kan skilja en hel del i upplevelse.

Jag har själv ett Kina-spa från Svenska Badrumsinredningar, som i mitt tycke är betydligt trevligare än ett amerikanskt Artesian som jag jämförde med. Det sistnämnda kanske har högre kvalitet och längre hållbarhet, vad vet jag, men man ska trivas med badet också.

Frågar du experterna här inne så är det i princip bara två frågor du ska ställa dig själv:

1: Är badet tillverkat i Sverige eller USA? KÖP!
2: Är badet tillverkat i Kina? UNDVIK!

Själv tror jag att frågan är mer komplicerad än så, och att det finns bra och dåliga bad i så väl Kina som USA. Men det är ju bara vad jag tror, så ta inte detta för absolut sanning. :)

För mig spelar det mindre roll vart det är tillverkat, finns klåpare över hela världen.

Ute efter något som ger mest för pengarna och minst pengar ut vid användning. :-)

Funderade på spat från trademax då det har 1st 3hk pump och 1st cirkulations pump 1hk. Verkar ha mest effekt utav dessa span på det planet iallafall?

Utloggad Telekiter

SV: Letar spabad, billigare segmentet med ändå billig drift.
« Svar #5 skrivet: november 16, 2015, 14:02:22:22 »
Kina eller ej var inte frågan, för och nackdelar på dessa "Kina spabad" var frågan.
Var ute efter spabad inte tunna.

Jo, jag vet. Men spatunnan är ett "spabad" utan massage och i den prisklass du efterfrågade. Jag ville bara peka på den nya alternativet av varmbad (isolerat, rening osv). Detta bad är ju det absolut första i den "klassen" (börjat tillverkas i år) och inte många vet om att det finns.

/Urban.

El-Kentaa

  • Gäst
El-Kentaa
SV: Letar spabad, billigare segmentet med ändå billig drift.
« Svar #6 skrivet: november 16, 2015, 14:17:44:44 »
För mig spelar det mindre roll vart det är tillverkat, finns klåpare över hela världen.

Ute efter något som ger mest för pengarna och minst pengar ut vid användning. :-)


Funderade på spat från trademax då det har 1st 3hk pump och 1st cirkulations pump 1hk. Verkar ha mest effekt utav dessa span på det planet iallafall?
Jag tycker inte att du ska stirra dig blind på separat cirkulationspump i den prisklassen. Det funkar rätt bra med filtercykler med massagepumpen på lägre hastighet. Dessutom låter 1 hk extremt mycket för en cirkulationspump som man låter gå hela tiden. Min är på 180w och då är mitt bad betydligt större.

Bor du i södra Sverige förresten?

Detta kan vara något att pruta på:
http://www.blocket.se/hassleholm/Spabad_63468267.htm?ca=15&w=3

Utloggad anderssonandersson

  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 37
  • Total likes: 1
  • Söker spabad under 40 000kr
    • Visa profil
SV: Letar spabad, billigare segmentet med ändå billig drift.
« Svar #7 skrivet: november 16, 2015, 15:29:36:36 »
Jag tycker inte att du ska stirra dig blind på separat cirkulationspump i den prisklassen. Det funkar rätt bra med filtercykler med massagepumpen på lägre hastighet. Dessutom låter 1 hk extremt mycket för en cirkulationspump som man låter gå hela tiden. Min är på 180w och då är mitt bad betydligt större.

Bor du i södra Sverige förresten?

Detta kan vara något att pruta på:
http://www.blocket.se/hassleholm/Spabad_63468267.htm?ca=15&w=3


Ja 1hk på cirkulationen är rätt mycket.
Frågan är då hur mycket ligger Rimini på i delad?

Eller kan man byta till lägre effekt på pumpen i Merkurius?

Utloggad anderssonandersson

  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 37
  • Total likes: 1
  • Söker spabad under 40 000kr
    • Visa profil
SV: Letar spabad, billigare segmentet med ändå billig drift.
« Svar #8 skrivet: november 16, 2015, 16:23:53:53 »
När väl pumpar går sönder går det då att byta fabrikör och installera ny pump av annat märke, vilka pumpar passar Camargue Rimini?
Vart får man tag på kvalitetspumpar som passar?

Utloggad Willson

SV: Letar spabad, billigare segmentet med ändå billig drift.
« Svar #9 skrivet: november 16, 2015, 19:02:55:55 »
Tänk också på vart du köper ditt spa.....
En seriös butik tar hand om sina kunder med bra garantier.
Ser att du listat Trademax som säljare.....de tar inte hand om sina reklamationer......

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan