CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Triklor/veckoklor av misstag  (läst 1911 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ford4000

  • Gäst
Ford4000
Triklor/veckoklor av misstag
« skrivet: juni 02, 2015, 20:53:37:37 »
Hej

Råkade ha i två 20g veckoklor av misstag efter vattenbyte. Är det någon fara eller kan jag lungt återgå till mitt vanliga spaklor?

Poolgiganten

Utloggad ford4000

Triklor/veckoklor av misstag - förtydligande fråga
« Svar #1 skrivet: juni 03, 2015, 07:21:14:14 »
Hej igen

Ställer om min fråga lite tydligare och har nu registrerat mig som medlem.

Jag är en rätt så ny SPA ägare men har ändå lyckats bra med vattenkvalitet. Mitt spabad rymmer 1500 liter. När jag bytte vatten för första gången för några dagar sedan råkade jag ta två 20 grams långsamklortabletter (triklor) när jag skulle chockklorera. När jag upptäckte misstaget var de redan upplösta. Jag skulle naturligtvis ha använt de sunvac 9 eller sunvack 12 tabletter jag använde vid första uppfyllningen på rekommendation av tillverkaren.

Frågan är nu om jag ska tömma spabadet eller om jag kan köra med denna lilla mängd felaktigt klor? Anledningen till att jag frågar är att jag måste fylla mitt bad med dunkar då jag har stugan vid ett vattenfattigt område vid kusten.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Triklor/veckoklor av misstag
« Svar #2 skrivet: juni 03, 2015, 08:13:18:18 »
Kan aldrig tänka mig att det är någon fara att gå över till ditt vanliga klor efter den lilla mängden.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad ford4000

SV: Triklor/veckoklor av misstag
« Svar #3 skrivet: juni 03, 2015, 08:45:39:39 »
Tack! Besparade mig just arbetet med 60 st 25 liters dunkar från kommunens vattentag.  O0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag