CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nibe F2040-8 med värmeväxlare till pool 4x8, klarar den att leverera?  (läst 836 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nicklasuhde

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: svedala
  • Antal inlägg: 1
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • PP Pool 4x8
    • Visa profil
Hejsan! Håller på att planera poolbygget till våren. En PP pool 4x8 är inhandlad. Funderar just nu på uppvärmningen. Står i valet och kvalet att köpa en separat värmepump till poolen eller använda min befintliga och moderna Nibe värmepump(luft/vatten) som kåken använder. Har blivit offererad en värmepump som vid 25c kan leverera 12kw till poolen med ett cop värde på 6.

Nu till problemet. Min värme pump är en Nibe F2040-8 som jag är lite sugen att köra en värmeväxlare till. Men kan inte riktigt hitta någon vetting information om effekten på den? Alla dokument jag hittar visar enbart värmeeffekt och cop värde på mycket lägre utomhustemp som vid 7 c, så väldigt svårt att jämföra för att se om den räcker till och klara värma upp poolen. Någon som har erfarenhet om detta?

(Ska kanske tilläga att jag inte till en början i alla fall kör med pooltak)

Vh Nicklas

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag