CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Uppblåsbar eller med stålben?  (läst 12486 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonas.d

Uppblåsbar eller med stålben?
« skrivet: juni 14, 2009, 17:07:29:29 »
Hej, är helt ny på området och hoppas ni kan ge mig lite bra tips.
Vi ska köpa en billig pool och undrar vilken av dessa konstruktioner
som är bäst och varför?

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=951069
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=951020

Tack på förhand!

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Uppblåsbar eller med stålben?
« Svar #1 skrivet: juni 14, 2009, 18:35:09:09 »
Hej o välkommen.  :)

Du får en stabilare pool om du väljer att köpa den som har en stålram, bättre valuta för pengarna!
Den uppblåsbara ringen på den andra går lätt sönder o ungar har en tendens att luta sig mot/över kanten.
Syrrans pojk höll på att tömma den några gånger genom att göra så. ;D
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad William

SV: Uppblåsbar eller med stålben?
« Svar #2 skrivet: juni 14, 2009, 18:40:11:11 »
En granne snett över gatan hade den billiga modellen förra sommaren, och den höll inte sommaren ut med alla lekande barn.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Utloggad terajse

SV: Uppblåsbar eller med stålben?
« Svar #3 skrivet: juni 14, 2009, 18:50:10:10 »
Våran katt tyckte det var toppenmysigt med uppblåsbar kudde att ligga och sola på! :P
Detta resulterade i att den höll i ungefär 2 dagar.
Men som ovanstående säger så klarar det inte av lite äldre ungars lek. Grabben gjorde vattenfall över kanten dag 1.

Utloggad jonas.d

SV: Uppblåsbar eller med stålben?
« Svar #4 skrivet: juni 14, 2009, 19:16:30:30 »
Tack för era snabba svar!
Det får nog bli en sådan med stålram då.

Ha en fortsatt trevlig söndagskväll  :)

Utloggad frida

SV: Uppblåsbar eller med stålben?
« Svar #5 skrivet: juni 14, 2009, 20:51:33:33 »
Hej!
Jag har hört varnas för att barn som lutar sig mot poolkanten på den med uppblåst kant ofrivilligt kan trilla in i poolen. Inte bra om de inte bottnar ...
mvh frida
2007 inskaffades ilblå hobbypool på 7000l.
2008 akut behov av sandfilterpump, det blev en från Harald Nyborg.
2009 Hittills skaffat skimmer och dammsugare via pump.
2010 Börjat snegla på solvärmare.
2011 Inköpt el niño solfångare.
2012 Gav upp solfångarna och skaffade värmepump, nu badar vi i alla väder!
Poolen används flitigt av våra barn och traktens alla ungar ...

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Uppblåsbar eller med stålben?
« Svar #6 skrivet: juni 15, 2009, 00:15:52:52 »
Hej!
Jag har hört varnas för att barn som lutar sig mot poolkanten på den med uppblåst kant ofrivilligt kan trilla in i poolen. Inte bra om de inte bottnar ...
mvh frida

det skulle jag gärna vilja se, polerna är väl typ 80cm höga med en vattennivå på 60-70cm... så först trilla över 80 cm och sedan inte bottna... <antman>

Utloggad Pågen

SV: Uppblåsbar eller med stålben?
« Svar #7 skrivet: juni 17, 2009, 14:29:17:17 »
Hej!
Jag har hört varnas för att barn som lutar sig mot poolkanten på den med uppblåst kant ofrivilligt kan trilla in i poolen. Inte bra om de inte bottnar ...
mvh frida

det skulle jag gärna vilja se, polerna är väl typ 80cm höga med en vattennivå på 60-70cm... så först trilla över 80 cm och sedan inte bottna... <antman>
Min flicka är 4 år och strax över metern lång, vi hade en 76 cm pool med uppblåsbar ring, om hon lutar sig över ringen fallar hon framåt och poolkanten viker sig och hon glider ner i poolen med huvudet först, jag lovar dig att hon inte kommer kunna ställa sig upp då hon inte når botten med händerna utan att dra i sig en massa vatten i lungorna då det är mer än 10 cm vatten i poolen, att hon bottnar spelar då ingen roll. Ett barn har inte den balansen och styrkan att kunna resa sig som en vuxen, de använder händerna i golvet när de reser sig upp. Extra farligt är det om inte poolen är riktigt full, då är det ännu enklare att ramla över kanten då poolväggens höjd är beroende av vattenmängden i pooolen.
Glasfiberpool från PHU Anita

Utloggad Dumpdidump

SV: Uppblåsbar eller med stålben?
« Svar #8 skrivet: juni 17, 2009, 21:18:41:41 »
Har prövat både en uppblåsbar och en med stålram. Själv tyckte jag den med stålram båda var mer estetiskt tilltalande + det faktum att man med pool med stålram får en större vattenyta i förhållande till vattenvolym. Dvs den uppblåsbara blir ju bredast i botten och som smalast vid vattenytan.
Folkpool Classic 4x8 m, med värmepump Powerline 88, 8,8 kW

Utloggad Henric

  • Nybörjare
  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Bromma, Sthlm
  • Antal inlägg: 24
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Uppblåsbar eller med stålben?
« Svar #9 skrivet: juni 21, 2009, 14:23:17:17 »
Har också provat båda, stålben är en helt annan grej, så utan att tveka...Stålben.
Importerad Intex Rörpool, 200x300x075cm med SpeedClean sandfilter 5500 l/h och 3kW värmare från Steinbach. Kör med klor. 30 mm frigolit under poolen som står på trädäck. Numera också belyst nattetid.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag