VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: vi tänkte försöka bygga en inomhuspool.  (läst 15336 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cat digger

SV: vi tänkte försöka bygga en inomhuspool.
« Svar #10 skrivet: november 04, 2011, 21:12:34:34 »
Jaha de går inte alltid som de är tänkt >:(  De finns mycke konstiga saker i marken <dontkn> som man inte räknar med. så som en vatten brandpost tex. men jag hittade en gammal vatten ledning i sommras när jag grävde in nytt avlopp å vatten + drännerade å den var avkapad någon meter in på min gård. så jag chansade 50/50 å grävde av den å andra sidan sa inte kommunen något om att de skulle finnas i marken när jag sökte bygglovet. inte nog me de lilla problemet så han som jag skulle tippa mina schakt lass hos svarade inte ( ävan att han lovade att de skulle gå bra tidigare. vill man ändå ha ett klar tecken) så stog de ett flak i vägen. så de fick bli lilla omvägen på 7mil tur å retur till mitt jobb å tippa ett lass. lite onödigt långt >:( Får hoppas någon kan flytta flaket i morgon. Lite skillnad på 500m mot 7mil  O0

Poolgiganten

Utloggad cat digger

SV: vi tänkte försöka bygga en inomhuspool.
« Svar #11 skrivet: november 09, 2011, 20:18:22:22 »
försöker med en bild
« Senast ändrad: november 10, 2011, 07:15:12:12 av Rickard »

Utloggad cat digger

SV: vi tänkte försöka bygga en inomhuspool.
« Svar #12 skrivet: mars 29, 2012, 21:17:29:29 »
Hej på er alla.
imorgon blir de gjutning av 7m3 till plattan. tack vare den milda vintern har jag kunnat bygga form å armerat <sol>. jag har grusat upp en väg fram till poolen ist för att beställa en pumpbil. tror de blev billigare för de blir två gjutningar för plattan å väggarna.
så i morgon kommer 3 betongare å gör jobbet åt mig å tack vare dom å deras kunnande har ja kunnat råd fråga å fått tips om armeringen.
hoppas jag har koll på allt tills imorgon O0

Utloggad Anti Turmoil

  • hotelldirektör
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vårt poolområde.
    • Visa profil
    • Hotell Linköping
SV: vi tänkte försöka bygga en inomhuspool.
« Svar #13 skrivet: juni 24, 2012, 11:00:49:49 »
Låter spännande detta, hur har det gått???
Det blev en pool sommaren 2011

Utloggad cat digger

SV: vi tänkte försöka bygga en inomhuspool.
« Svar #14 skrivet: juni 24, 2012, 22:02:06:06 »
hej anti å alla andra.
jag har inte vart så aktiv med skrivandet på längge. men de har gått jätte bra. just nu är de en 95% klar utomhuspool med trätrall runt om. idag har jag just sorterat matjorden som jag sparade när jag schaktade för poolen. så nu är de bara gräsfröna kvar.
det blev en gjuten pool  6x4 med rostfria detaljer å mosaikliner å ca 30 cm friggolit runt om  med en vv som jag värmer med vedpannan ( 29 gader idag )
plattan till inomhuspoolen kommer nog tidigast nästa år.
jag ska försöka lägga upp bilder å skriva lite om allt nu när del 1 är klart.
mvh jonas

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan