VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bygging av Thermopool  (läst 29515 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cyberkul

Bygging av Thermopool
« skrivet: april 04, 2010, 12:33:47:47 »
Hei! Nå er det ikke lenge før jeg skal fylle blokkene med betong. Sålen ble støpt i fjor høst, og poolen er satt sammen i vinter. Har et telt over poolen som fungerte veldig fint for å holde snø og is unna.

Filteret og tilhørende utstyr er montert i kjelleren på huset ca 5m fra poolen.

Det er mange spørsmål som melder seg, men det jeg tenker på nå er mengde og plassering av mothold for at støpingen skal gå bra? Bør det også brukes mothold inne i poolen når massene skal fylles tilbake på utsiden?
Kanskje det er lurt å fylle bassenget med vann samtidig som jeg fyller tilbake massene på utsiden?

Hvordan setter jeg inn bilder her? Finner bare mulighet for å sette inn linker, men ikke for å laste opp bilder.

Gunnar

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #1 skrivet: april 04, 2010, 14:12:45:45 »
Hej o välkommen!  :)

Här kommer en förklaring hur man sätter in bilder.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=218.0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad cyberkul

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #2 skrivet: april 05, 2010, 09:42:00:00 »
Takk!
Bassenget er 6,25x3,25m og dybde 1,5m. Huset har bergvarmepumpe som jeg skal koble til varmeveksleren.
Håper at røropplegget mitt er tett..

Gunnar
« Senast ändrad: april 05, 2010, 09:47:10:10 av cyberkul »

Utloggad cyberkul

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #3 skrivet: april 18, 2010, 23:23:46:46 »
Takk for link til Jalbum! Veldig greit å bruke for å lage album. jeg har lagt ut noen bilder  her. Nå har jeg kommet langt synes jeg. Det neste nå er å fylle tilbake massene rundt bassenget, men jeg vil vente et par uker så betongen har herdet litt mere. Jeg kommer også til å stemple av veggene innvendig etter råd fra entreprenøren.

Gunnar

Utloggad Johansens prosjekter

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #4 skrivet: april 19, 2010, 13:44:55:55 »
Hei. Dette blir fine greier. O0 Er i gang med eget thermobasseng 3,5 * 7 meter og skal snart støpe sålen. Tenkte å bygge den opp med markduk, 50mm trykkfast isopor, plast og 10 cm betong med armeringsmatter. I tilegg tenkte jeg som du å legge 10 mm armeringsjern ytterst. Ser ut som om du boret ned de vertikale armeringsjernene, var det en grei jobb? Har du kjøpt en ferdig bassengpakke?
Det blir kanskje ikke så fint, men det blir fort ferdig.

Utloggad cyberkul

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #5 skrivet: april 19, 2010, 22:08:11:11 »
Hei!
Ferdig pakke fra Grønt Fokus. Sålen er det en lokal entreprenør som har dimensjonert. Atomsikker!
Det gikk greit å bore huller for de vertikale jernene. Bruker du borhammer (IKKE universal slagboremaskin) går det relativt fort å bore. Boret vel ca 6-7cm dype 10mm hull. Disse ble litt trange for 10mm kamstål, så jernene sitter skikkelig etter å ha blitt slått ned med slegge.

Gunnar

Utloggad utopiazz

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #6 skrivet: april 20, 2010, 16:58:13:13 »
Hei!
Ferdig pakke fra Grønt Fokus. Sålen er det en lokal entreprenør som har dimensjonert. Atomsikker!
Det gikk greit å bore huller for de vertikale jernene. Bruker du borhammer (IKKE universal slagboremaskin) går det relativt fort å bore. Boret vel ca 6-7cm dype 10mm hull. Disse ble litt trange for 10mm kamstål, så jernene sitter skikkelig etter å ha blitt slått ned med slegge.

Gunnar

Eller så gjuter man fast dom redan vid gjutningen av botten

Utloggad cyberkul

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #7 skrivet: april 20, 2010, 20:10:48:48 »
Ja, men jeg syntes det virket enklere med hensyn til å få god finish på sålen å bore og sette ned jernene etterpå. Jeg støpte ikke sålen selv, så jeg vet ikke hva entreprenøren synes om dette.

Gunnar

Utloggad utopiazz

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #8 skrivet: april 20, 2010, 21:10:39:39 »
Det är rätt enkelt att sticka ner dom efter det att man planat ut gjutningen, där är dom inte ivägen för ev. betongrännor, vibarationsbalkar etc. Böjer man dom dessutom som ett L i botten så sitter dom som berget.

Utloggad Johansens prosjekter

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #9 skrivet: april 22, 2010, 12:34:56:56 »
Hei igjen.
Vi driver nå siste innspurt før vi bestiller vår 3,5*7 m bassengpakke og samme løsning som du fra grønt fokus er ett av alternativene. I pakken er det inkludert blokker til en hjørnetrapp lik din, men kun det nest øverste trinnet er dobbel dybde. Hvordan føles trappen din, er det øverste trinnet veldig lite eller kjennes den OK å gå i?. Passe høyde å sitte på det brede trinnet? Noen spesiell grunn til at du har to dype trinn? Fornøyd med Grønt Fokus AS?
Ble mange spørsmål her, men alltid greit å høre med de som har gått opp stien før oss :)
Stig
Det blir kanskje ikke så fint, men det blir fort ferdig.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan