CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Långtest av Mosquito Magnet Independence  (läst 75898 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TommyC

SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #50 skrivet: maj 31, 2013, 07:56:51:51 »
Har du kollat alla kontaktdon? Det är det vanligaste felet på elektronik. Vad mer finns det på kretskortet som kan gå sönder? Elektrolyter? Ofta går kretskort att laga. Den här burken har väl ingen anslutning mot elnätet så den borde inte ha skadats av överspänningar vid åska eller finns det någon sådan risk? I så fall kan ju kortet vara rökt. Om det sitter någon processor där och den eller ev externt programminne brunnit så är det nog kört att reparera kortet. Annars finns det nog hyfsade chanser att det går att reparera kortet.  <dontkn>

Vår Husqvarna diskmaskin slutade värma. Det var avbrott i folien på kretskortet. Kostade ett par timmar istället för några tusen kr. Orsaken var pinsamt dålig konstruktion där de kör för hög ström till ett relä i för liten foliearea. Sånt är det sällan man ser.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #51 skrivet: maj 31, 2013, 08:28:22:22 »
Jag har kollat korten, inga kallödningar, och elaktrolyterna ser helt fräscha ut, inga lcäkage eller utbuktade toppar där.
Det är ju troligen peltierelementet, men 1000 kr för att få ett snabbt (originalreservdel) och sedan kanske ytterligare pengar om det trots allt är något annat känns inte lockande.
Får jag inte igång den i helgen så har ju  myggexplosionen redan hunnit komma!
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #52 skrivet: maj 31, 2013, 12:51:21:21 »
Alltså, maskinen är ovärderlig... Så det blev en ny maskin.

Om det är någon som är intresserad av att köpa ett repobjekt som gått i två säsonger för 4000 kr kan ni höra av er.
Jag gissar att man antingen kan köra ett nytt peltierelement, eller ett 12 Volts nätaggregat, 3-4 ampere och få den att fungera.
Är ingen intresserad beställer jag själv elementen från USA och provar byta, troligen funkar den sen och då säljer jag den för 5000 kr - hör av er om ni är intresserade.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad psau

SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #53 skrivet: maj 31, 2013, 14:49:21:21 »
Vi har nog olika uppfattning om vad en två år gammal Independence är värd...

Ny kostar den 3100 innan prutning plus moms och 1,2% tull!

Lycka till!

/Peter
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #54 skrivet: juni 01, 2013, 00:46:48:48 »
Vi har nog olika uppfattning om vad en två år gammal Independence är värd...

Ny kostar den 3100 innan prutning plus moms och 1,2% tull!

Lycka till!

/Peter
Så är det, de som vill köpa från USA kan köpa billigt.
Det gäller allt, och i ännu större utsträckning om man köper från Kina.
Men om man nu vill köpa i Sverige, till halva priset, så kan man göra det av mig, som har svårt att lura någon utan att bli uthängd i "sociala medier".
Om jag nu får den att fungera, annars blir den ju billigare än så.

Jag har i alla fall köpt en ny maskin idag, för 9495 kr, det är den värd, sen kan man alltid ha en annan syn på livet, och vilka pengar som man är beredd att satsa på olika saker - så är det utan tvekan.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad cotn

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Åkersberga
  • Antal inlägg: 11
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #55 skrivet: juni 01, 2013, 18:18:43:43 »

Första tömningen av det ena filtret (växlar mellan 2) igår. Uppskattar det till 600-700 mygg. Det andra filtret är det garanterat lika mycket i just nu. Funkar riktigt bra med andra ord.

Igår var jag ute och monterade poolskydd till 19:30. Såg inte en enda mygga i närheten av poolområdet under den tiden. Tidigare kvällar har jag fått köra huvtröja osv. för att ens kunna vistas ute vid den tiden O0
---
Man kan komma rejält billigt undan om man köper från staterna absolut. Men efter att ha läst runt lite så vill jag gärna ha garanti på prylarna då det inte direkt verkar vara en Nokia 3310 om vi säger så..
Ovanmarkspool oval (okänt märke. Fanns på plats vid husköp.)  3,5 x 7,0 m
Nibe F1245 8Kw Bergvärmepump med pooltillval.
Pahlen värmeväxlare och filtersystem.
Dolphin DX4 poolrobot
Walu Starlight Transbarent poolcover
Använder Varitab tabletter.

Patrick

  • Gäst
Patrick
SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #56 skrivet: juni 02, 2013, 21:17:11:11 »
Hej
Har nu köpt en ny Mosquito Magnet Independence från USA.
Fick byta regulatorn till en Svensk modell så var det bara att starta den
Funkade kanon i 1 vecka, sedan så stannade den??
Ok tänkte jag, kanske är den halvfulla gasoltuben som spelar ett spratt, åkte o bytte tuben
Maskinen startade och funkade i 30 minuter sedan död igen, men fast rött sken= Elektronik
Sedan dess är maskinen ej i funk
Någon som har någon ide o kan hjälpa mig få igång den??
//Patrick

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #57 skrivet: juni 17, 2013, 00:43:29:29 »
Ofta (fast långt ifrån alltid) så brukar man få vad man betalar för. Mosquito Magnet Independence/Patriot är ju ganska dyra, över vad jag har råd med just nu i alla fall.

Jag fick syn på den här hos Rusta, just nu kostar den 2995. Sedan tillkommer en gasflaska som kostar ca 1500, +/- ett par hundra beroende på var man köper den.



http://rusta.se/mygg#mosquitopowertrap

Men är det någon här som testat? Fungerar den inte är det ju att kasta pengarna i sjön. Fungerar den så är det ett klipp jämfört med de andra. Har googlat lite efter utvärderingar, men inte hittat något matnyttigt än.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #58 skrivet: juni 17, 2013, 06:50:53:53 »
Här finns en test som SP gjort: http://myggfri.nu/Portals/0/Public/Pdf/Rapport%20SP%20test%20Mosquito%20Magnet.pdf

Just den maskin du länkar till verkar itne vara med, men däremot kan man se att det kan skilja oerhört mycket i resultat även om alla maskiner använder gasol och oceanol i sina maskiner.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad ducken

SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #59 skrivet: juni 17, 2013, 14:01:35:35 »
Någon som kan rekommendera en säljare på ebay som säljer octenol som passar Patriotmodellen?
Bra om man kan minska risken för felköp.
« Senast ändrad: juni 17, 2013, 15:40:10:10 av ducken »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag