CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: JF Storpool 10,1 x5, 5 hålet färdigt, följ gärna projektet.  (läst 1240 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hagman

Hej! Tack för alla tips och råd hittills.

Efter att ha konsulterat med tillverkaren, olika byggnadsherrar så valde vi gräva ner den i nivå med altanen.

Nu är hålet färdigt ca 11.5 x 6,5

Utjämnat ungefär, nu kommer det markdukar

Sen blir det makadam 8-16 som paddas sen isoleringsskivorna xps300.

12 kubik makadam är det räknat på.

Stenmjöl eller sand med matta imellan eller liknande är inte nödvändigt. Dom tjocka isoleringsskivorna gör att det blir perfekt underlag, och rör sig inte.

Det blir dräneringsslang runtom hela, nerdraget i ett hörn där ett 40 cm brett cementrör står med lock för hålla koll på nivåer och i värsta fall kunna pumpa bort vatten.

Nu ska jag ringa beställa makadam till morgondagen sen börjar det hårda arbetet. Det har regnat idag tyvärr så lite tråkigt om lastbilen kör sönder hela gräsmattan, men det går lösa sen.

Mvh Kim





Poolgiganten

Utloggad Plaskman

SV: JF Storpool 10,1 x5, 5 hålet färdigt, följ gärna projektet.
« Svar #1 skrivet: juni 09, 2019, 21:47:05:05 »
Hej. Kul du skriver lite om ditt projekt, jag behöver få veta allt då jag är helt novis i ämnet.
Var har du köpt poolen?

Mvh Mats

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag