VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolstores flexipool  (läst 98044 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad slottet

SV: Poolstores flexipool
« Svar #40 skrivet: mars 29, 2009, 20:29:07:07 »
Hej Dacke!

Stackars dig, det låter inte kul och självklart lägger jag mig för grupptrycket så nu får du definitivt handikapp, ska vi säga 3-4 veckor ;) ;) ;)

Ser att du lagt markduk även på "väggarna" det har inte jag gjort men är det något man ska satsa på, vad är fördelarna?????

Vicki
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Poolgiganten

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #41 skrivet: mars 29, 2009, 20:38:00:00 »
 Hej Vicki!
Jag vet inte hur viktigt det är. Men jag har sett rekommendationer om detta hos någon leverantör.
Fördelen kan väl vara att det är svårare för ogräs att växa upp under det kommande pooldäcket. Sedan hindrar det ju jorden att infiltrera dräneringslagret och på sikt förstöra dräneringen. Jag ville i alla fall vara på säkra sidan innan jag täcker alltihop med ett pooldäck. då blir det ju svårare att rätta till.
 <dontkn> Dacke.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #42 skrivet: mars 29, 2009, 23:28:51:51 »
Hej Dacke! Kul att följa ditt och även de andras poolprojekt fast man redan byggt,tråkigt att läsa att du justerat dig :(.
Det får mig att tänka på, hur verkar det om man har utomstående som hjälper en och det skulle uppstå en olycka gäller hemförsäkringen då?

Att man har fiberduk även på sidor är som du skriver för dräneringen men också skydda poolkonstruktion + att gruset leder inte bort värmen närmast pool.
Efter ekonomiskt tips från min grävare så fyllde vi ca 25-30 cm med makadam närmast pool och följde med fyllning utanför fiberduken.
Spara nog någon 1000 lapp.

Tat försiktigt vid kanten ;), hoppas vädret blir bättre så det blir behagligare att jobba. 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #43 skrivet: mars 30, 2009, 11:05:06:06 »
Hej Roro!
Jag vet inte vad som gäller om någon medhjälpare skadar sig. <dontkn>

Kanske nå'n annan på forumet vet.

Nu efter ett par dagar känns det redan bättre. Det är svårt att vara sysslolös, man vill ju köra på nu när man kommit igång. Jag har inte fått fyllt färdigt med makadammen ännu så jag kan ändå inte gå vidare. Men det finns nog något man kan göra.
Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Daphne

SV: Poolstores flexipool
« Svar #44 skrivet: mars 30, 2009, 18:35:51:51 »
Hej Dacke!

Jag lider med dig, hoppas du har många snälla vänner (inte de som påpekade att man inte ska dyka...) som kan hjälpa dig. Hoppas du blir av med gipset tills du ska åka söder ut i alla fall. Nu sitter jag och lyssnar till det ljuva ljudet av en grävmaskin.

Yvonne (och katten Daphne)
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #45 skrivet: mars 30, 2009, 19:02:57:57 »
Hej Daphne!
Jag skulle ha fyllt den sista makadammen idag men då fick lastbilen fel på bromsarna och fick åka till verkstad med mitt lass på flaket. :(
Får se om han kommer ikväll eller i morgon.

Åker till Kroatien 1 vecka på torsdag, så jag lär få ha gipset kvar då. Men det är OK eftersom jag ändå inte kan jobba den veckan.

Vilket spinnande låter skönast, kattens eller grävmaskinens?

Dacke. :)
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Daphne

SV: Poolstores flexipool
« Svar #46 skrivet: mars 30, 2009, 21:53:35:35 »
Trodde väl aldrig att jag skulle tycka att grävmaskinens "spinnande" överträffade kattens spinnande men idag tror jag att det var så! ;D
Typiskt att lastbilen skulle gå sönder, hoppas inte felet är långvarigt så ditt grus blir fast i verkstaden.

Jag har väldigt delad känslor om semestern måste jag säga, när vi beställde stugan i Hemsedal (jo, jag ska åka och förlänga vintern en vecka) kändes det helt OK, men nu skulle jag nog helst vilja vara hemma och försöka få någon ordning på krigszonen utanför.
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #47 skrivet: april 01, 2009, 20:26:07:07 »
Färdigfyllt och paddat! O0 Botten är som ett salsgolv! :)
Och idag kom isoleringen, så direkt efter min "semesterresa"  till Pisak, Kroatien, så drar jag igång med monteringen. (Hoppas på hjälp tills handen läkt.)

Dacke <antman>
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Majja

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skepplanda
  • Antal inlägg: 199
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool,en oas i vardagen
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #48 skrivet: april 01, 2009, 21:51:41:41 »
Dacke, nu blev jag rejält avundsjuk... brukar tillbringa flera veckor varje sommar i Pisak, men just i år ska vi inte åka :'(  ska bygga färdigt pooldäcket, lägga marksten runt huset m.m.
Har du varit i Pisak förut? Ha det riktigt bra där.
MVH
Majja
PP pool 3,5x8 med 2 poollampor, värmepump och Klasik B pooltak, allt från Living Quality

D1@Home Wayfarer spabad

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #49 skrivet: april 01, 2009, 23:37:59:59 »
Hej Majja!
Jo, jag har varit där förut och skall dit i maj igen!
Det blir nog återkommande varje vår och höst. Vi kanske se's där nå'n gång? 8)
(P.S Har du varit hos Thomas då?)
Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag