1
SpaForum / Reklamation Folkpool Dimension One
« skrivet: maj 06, 2018, 23:04:58:58 »
Hej!
Har haft olika fel på vårat Dimension one spabad från folkpool.
O-ring som var lös i badet vid idrifttagning. O-ringar på några enstaka jetsmunstycken som inte ska vara där. Lock till ozonatorutlopp som lossnar ibland. Hade kontakt i början med ÅF då vi upplevde att vattnet i badet var inte lika klart efter några veckors användande. Köpte på oss spachock m.m.
Blev aldrig bättre. Efter vattenbyte så var det fint i två veckor sedan blir det sämre igen.
Hade ställt frågan om ozonator redan en månad efter vi köpte badet men det skulle inte vara något fel på den.
Av en ren händelse när jag handlade produkter på annan ÅF så såg jag ett likadant bad.
Kollade vid ozonatorutloppet och såg att det kom bubblor vilket det inte gjorde på vårat.
Efter mer kontakt med ÅF så hittade jag att en slang från ozonatorn som var veckad vilket gjorde att gasen aldrig kom fram till badet. Märkte ingen skillnad på kvaliten på vattnet efter en vecka.
Hörde av oss till ÅF för vi vill reklamera badet. Delvis pga vattenkvaliten inte håller sig alls länge men mestadels då det har varit konstiga fel på badet från start. Inget man förväntar sif från ett +100k bad från ett känt märke.
Fick till svar att det spabadet vi köpt hör till Home sortimentet så reningssystemet är inte lika bra som t.ex. Reflection
Någon som har ett liknande bad som kan bekräfta att vattnet är inte lika klart efter någon vecka?
Någon som har erfarenheter av reklamation?
Någon som vet om ozonatorn kan påverka kvaliten i vattnet?
Har haft olika fel på vårat Dimension one spabad från folkpool.
O-ring som var lös i badet vid idrifttagning. O-ringar på några enstaka jetsmunstycken som inte ska vara där. Lock till ozonatorutlopp som lossnar ibland. Hade kontakt i början med ÅF då vi upplevde att vattnet i badet var inte lika klart efter några veckors användande. Köpte på oss spachock m.m.
Blev aldrig bättre. Efter vattenbyte så var det fint i två veckor sedan blir det sämre igen.
Hade ställt frågan om ozonator redan en månad efter vi köpte badet men det skulle inte vara något fel på den.
Av en ren händelse när jag handlade produkter på annan ÅF så såg jag ett likadant bad.
Kollade vid ozonatorutloppet och såg att det kom bubblor vilket det inte gjorde på vårat.
Efter mer kontakt med ÅF så hittade jag att en slang från ozonatorn som var veckad vilket gjorde att gasen aldrig kom fram till badet. Märkte ingen skillnad på kvaliten på vattnet efter en vecka.
Hörde av oss till ÅF för vi vill reklamera badet. Delvis pga vattenkvaliten inte håller sig alls länge men mestadels då det har varit konstiga fel på badet från start. Inget man förväntar sif från ett +100k bad från ett känt märke.
Fick till svar att det spabadet vi köpt hör till Home sortimentet så reningssystemet är inte lika bra som t.ex. Reflection
Någon som har ett liknande bad som kan bekräfta att vattnet är inte lika klart efter någon vecka?
Någon som har erfarenheter av reklamation?
Någon som vet om ozonatorn kan påverka kvaliten i vattnet?