Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Högt PH / Lågt alkalinitet  (läst 1209 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad contiki

Högt PH / Lågt alkalinitet
« skrivet: juli 12, 2019, 07:44:03:03 »
Hej,har haft högt PH  8,0 och hällt i PH-  ,,,   nu kommit ner till PH 7,6   scuba 2 säger PH  ok,men nu har mitt alkalinitet sjunkit till 56 och folkpools poolkemikalkylator säger höj alkalinitet med 2,4 kg.  Men   då kommer ju PH gå upp igen,,rena moment 22   Några tips?  Lågt alkalinitet  gör ju att PH blir instabilt

Poolgiganten

Utloggad salle40

SV: Högt PH / Lågt alkalinitet
« Svar #1 skrivet: juli 12, 2019, 15:39:18:18 »
Alka + höjer väl inte ph?

Utloggad TommyC

SV: Högt PH / Lågt alkalinitet
« Svar #2 skrivet: juli 13, 2019, 12:33:52:52 »
Jag brydde mig om alkalinitet det första året med poolen. Därefter har jag struntat i det. Vi har alltid stabilt pH trots låg alkalinitet. Har du inte problem med pH så kan du lugnt strunta i alkaliniteten. Mätnoggrannheten brukar dessutom vara väldigt dålig för alkalintet.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Erica

SV: Högt PH / Lågt alkalinitet
« Svar #3 skrivet: juli 18, 2019, 17:09:18:18 »
Klarar du av att hålla ditt pH korrekt så bry dig inte om alkaliniteten. Det är först om du verkligen får problem med pH-värdet, antingen att det hoppar som en jo-jo upp och ned (tyder på lågt alka) eller att det är så trögreglerat att du måste pytsa i massor med pH+ eller pH- (alt. saltsyra) för att ens kunna justera pH (tyder på väldigt högt alka) då kan det vara dags att kolla alkavärdet.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag