VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: tips inför svetsa liner  (läst 1956 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jockeman

tips inför svetsa liner
« skrivet: april 25, 2015, 15:33:36:36 »
Hej
Jag håller på att bygga en 10x5 Tjälldén pool med invändig trappa på ena långsidan! Håller på att slipa innan vi limmar fleece och svetsplåtar!
Har ni som använt svetsplåtar lagt dem utanför fleecen eller skarvat in fleecen mellan?
Sedan om någon har något bra tips på att få till svetsningen snyggt för hörn och trappen!
Mvh
Joakim

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: tips inför svetsa liner
« Svar #1 skrivet: april 25, 2015, 16:44:41:41 »
Jag har aldrig svetsat liner men en våtrumsmatta för länge sedan. Då gjorde jag så att jag skar till mindre övningsbitar och svetsade skarven i ett hörn till jag kände att jag behärskade tekniken. Det tog inte så många försök men det var väldigt tydligt när det gjordes rätt. Du har väl tittat på diverse filmer om svetsning på nätet som en bra start.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: tips inför svetsa liner
« Svar #2 skrivet: april 26, 2015, 08:13:23:23 »
Jag skruvade fast svetsplåten utånpå fleecen. Kändes bra att få fästat denna på ett säkert sätt också. Du hittar bilder av mitt sett att lösa det på i min byggtråd. Lycka till med linersvetsningen!
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan