Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: PP-pool  (läst 2741 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
PP-pool
« skrivet: maj 31, 2018, 13:51:59:59 »
Hej!
Står i valet och kvalet att bygga pool och tittar runt på alla möjliga alternativ och just nu kikat in lite extra på PP-pool då det verkar smidigt.
Skulle vara skönt att komma bort från att gjuta med betong så mycket. Hittat en leverantör med väldigt bra priser som säger sig att man inte behöver betongplatta samt att det räcker att återfylla med 8-16 singel i väggarna. vad tror ni om detta?
någon som byggt pp-pool som kan berätta lite om sina erfarenheter?
vad brukar det landa på i pris för en 3,5x7m ink pump m.m...grund fungerande system?
någon som använt sig av PP-pool i östergötaland som kan uttala sig om dom? hittar dom inte när jag söker på alla bolag eller merinfo.

vore väldigt tacksam för bra svar
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Poolgiganten

Utloggad poolarenspoolare

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 248
  • Total likes: 50
  • Kön: Man
  • Pool is the grej ;-)
    • Visa profil
SV: PP-pool
« Svar #1 skrivet: maj 31, 2018, 15:28:00:00 »
Är ganska säker på att det är samma grejor som jag köpt, jag känner igen upplägget och grejorna på deras hemsida. Kolla min byggtråd, jag har heller ingen betong runt min pool.

Är det samma grejer så har jag bara positiva saker att säga. Hög kvalitet, rejält svetsat. Väldigt mycket utrustning för ganska lite pengar (var annars får man med en UV-lampa som standard?). Bara att man får allt färdiginstallerat i en tekniktunna är väldigt bra (ingen annan tillverkare erbjuder det vad jag vet). Även skimmern verkar numera vara byggd och svetsad i PP. Ser även att deras pooltak har 10 mm kanalplast, känns också bra med tanke på eventuella snölaster (fast pooltak köpte jag på annat håll). Jag tror att deras pris är tämligen oslagbart. Till och med frakt igår i komplettpriset.

Sen måste du förstås själv avgöra om du vågar köpa av dom eller ej. Se i alla fall till att inte betala en allt för stor handpenning. Betala när du får grejorna, inte innan. Då kommer du sova bättre på natten (egen erfarenhet)
8x4 PP-pool med tekniktunna, UV, MiniMaster Ph+Klor, Poolrobot Astral Pulit Advanced 3, Pahlen JetSwim Athlete, värmeväxlare till bergvärme, komposittralldäck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Utloggad Coolg8

SV: PP-pool
« Svar #2 skrivet: maj 31, 2018, 15:45:16:16 »
Ser bra ut, hade varit ett bra alternativ när vi byggde vår pool. Står poolen på platta eller har man bara hårdgjord yta?


Utloggad poolarenspoolare

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 248
  • Total likes: 50
  • Kön: Man
  • Pool is the grej ;-)
    • Visa profil
SV: PP-pool
« Svar #3 skrivet: maj 31, 2018, 17:52:53:53 »
Bara packat kross under. Sen frigolit, sen poolen. Längs väggarna också frigolit, därefter återfyllt med kross, växelvis med att fylla vatten. Någon form av stödreglar behövs för att fästa däcket i. Inte så bra att hänga upp vikten av däcket bara i plasten, tror jag.
8x4 PP-pool med tekniktunna, UV, MiniMaster Ph+Klor, Poolrobot Astral Pulit Advanced 3, Pahlen JetSwim Athlete, värmeväxlare till bergvärme, komposittralldäck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Utloggad Coolg8

SV: PP-pool
« Svar #4 skrivet: juni 01, 2018, 08:39:02:02 »
Låter som en elegant lösning, man sparar 20k på plattan bara i material minst.
För övrigt är det mesta samma vid montage, men jag måste hålla med om att tekniktunnan är ett stort plus har letat efter liknande lösning tidigare men då har de varit för dyra.




Utloggad poolarenspoolare

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 248
  • Total likes: 50
  • Kön: Man
  • Pool is the grej ;-)
    • Visa profil
SV: PP-pool
« Svar #5 skrivet: juni 01, 2018, 12:18:21:21 »
Citera
någon som byggt pp-pool som kan berätta lite om sina erfarenheter?
vad brukar det landa på i pris för en 3,5x7m ink pump m.m...grund fungerande system?

En svårbesvarad fråga, eftersom det alltid beror på förutsättningarna där poolen ska vara och kraven på standarden. En grov uppskattning om man gör det man kan själv.
Grävjobb, dränering och återfyllnad = 50kkr (jobb+material)
Reglar runt pool och för däcket = 15kkr (bara material)
Vanlig trall / Komposittrall = 15 / 40 kkr (bara material)
Eljobb eventuellt vvs = 10 kkr (jobb+material)

Så plussa på 100kkr på det kompletta poolpriset. Då har du svängrum för oväntade utgifter.

Sen några allmänna råd:
- Om det går att få plats med 8x4, kör på det. Allt annat känns litet efter ett tag. Och kostnadsskillnaden är inte så stor.
- Köp även ett pooltak. Helt oslagbart. Enkelt och smidigt att skjuta bort. Går att bada under vid sämre väder. Förlänger säsongen, Värmer upp poolen väldigt effektivt (utan tillsatt värme vid hyggligt soligt väder håller vår pool ca 23-24 grader). Man slipper skräp, fågelskit och pollen som följer med regnvatten ner i poolen. Eller planera åtminstone för att kunna ha ett pooltak framöver (så att det får plats på däcket, och att skenor kan monteras)
8x4 PP-pool med tekniktunna, UV, MiniMaster Ph+Klor, Poolrobot Astral Pulit Advanced 3, Pahlen JetSwim Athlete, värmeväxlare till bergvärme, komposittralldäck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan