VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolrobot till rund ovanmarkspool. inte alltför dyr  (läst 7230 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nightwish76

Poolrobot till rund ovanmarkspool. inte alltför dyr
« skrivet: maj 15, 2018, 09:40:56:56 »
VAD finns det för hyfsat bra poolrobotar för runda ovanmarkspooler? Jag har en Cranpool hette dem förr. med plåtsarg mm. Jag skulle väl tro att det inte är lönt att ha en som går på väggarna då poolen kanske inte tål det?

Hittade en Swim and Fund för runt 5000 kr som verkar vettig, och en billigare för runt 3000 kr. Men den billiga hade stora hjul som jag misstänker är i vägen när poolen är rund och den kanske inte kommer ut till kanterna?
typ dessa:
https://www.byggmax.se/tr%C3%A4dg%C3%A5rd/pool-och-spa/tillbeh%C3%B6r-pool/poolrobot-clean-runner-swim-och-fun-p6717517

https://www.bygghemma.se/tradgard-och-utemiljo/utomhusbad/poolrengoring/poolrobot/poolrobot-clear-pool-pt4i/p-668721

https://www.bygghemma.se/tradgard-och-utemiljo/utomhusbad/poolrengoring/poolrobot/poolrobot-swim-och-fun-smart-kleen/p-557443
« Senast ändrad: maj 15, 2018, 09:47:43:43 av Nightwish76 »

Poolgiganten

Utloggad riumpendan

SV: Poolrobot till rund ovanmarkspool. inte alltför dyr
« Svar #1 skrivet: juni 16, 2018, 16:58:28:28 »
Hejsan

Blev det någon robot? Jag har märkt att jag verkligen behöver en.
CleanRunner Poolrobot verkar intressant.

Utloggad nyburjare

SV: Poolrobot till rund ovanmarkspool. inte alltför dyr
« Svar #2 skrivet: juni 16, 2018, 18:03:04:04 »
Ska ni betala ca 5.000 kr för budgetvarianter , kan ni lika gärna köpa av känt märke, Doplhin, kampanj nu

https://www.blocket.se/ystad/Poolrobot_Dolphin_E10__Kampanj__78401273.htm?ca=23_11&w=2


Utloggad Camor

SV: Poolrobot till rund ovanmarkspool. inte alltför dyr
« Svar #3 skrivet: juni 17, 2018, 19:49:04:04 »
Intex har en. Koster ca 1.000 i Norge

Utloggad nyburjare

SV: Poolrobot till rund ovanmarkspool. inte alltför dyr
« Svar #4 skrivet: juni 17, 2018, 23:05:40:40 »
Intex har en. Koster ca 1.000 i Norge
nu är ju detta ingen robot i samma jämförelse utan en "robot" man kopplar på skimmern och belastar filtret med

Utloggad Coolg8

SV: Poolrobot till rund ovanmarkspool. inte alltför dyr
« Svar #5 skrivet: juni 18, 2018, 11:33:45:45 »
Hej den dyrare modellen heter också smart kleen, den drar sig upp på väggarna ca 50 cm.




Sen skulle jag tro att det här är samma också fast med annat namn, verkar fungera bra får bli en sån efter robotgräsklippare och iDip.




Utloggad nyburjare

SV: Poolrobot till rund ovanmarkspool. inte alltför dyr
« Svar #6 skrivet: juni 18, 2018, 12:40:44:44 »
PT är ersättaren till den första Smart clean

Den ta skiten bra , men nackdelen är den "slabbiga" påsen som dessutom är jobbigt att ta fram, via undersidan.
Föredrar absolut hård behållare som man tar från ovansidanm som på Dolhpin

Utloggad Camor

SV: Poolrobot till rund ovanmarkspool. inte alltför dyr
« Svar #7 skrivet: juni 19, 2018, 18:45:23:23 »
nu är ju detta ingen robot i samma jämförelse utan en "robot" man kopplar på skimmern och belastar filtret med
Den skal kobles til returen og har et kammer som samler alll skitten. Ingenting som belaster filteret.

Utloggad nyburjare

SV: Poolrobot till rund ovanmarkspool. inte alltför dyr
« Svar #8 skrivet: juni 19, 2018, 19:42:21:21 »
Den skal kobles til returen og har et kammer som samler alll skitten. Ingenting som belaster filteret.
Menar du denna ?


Utloggad PeeGee

SV: Poolrobot till rund ovanmarkspool. inte alltför dyr
« Svar #9 skrivet: juli 05, 2018, 12:49:18:18 »
Funderar också på att införskaffa en dräglig robot för max 5000 kronor, om sådan finns. Har pooltak så det är inte så mycket skit som letar sig ner i poolen, så behöver bara en för lite finjobb och den behöver inte köra väggar osv.

Någon som hittat/testat något som motsvarar dessa få krav?
Pool: PP-pool Top Level (7x3.5x1.5) från Niveko Pools
Pooltak: Nova Comfort från Gullberg & Jansson
Värmepump: V20 9.2 kW från Gullberg & Jansson
Sandfilter: Astral Cantabric 500
Vattenpump: Speck Badu Top 14
Kemi: Zodiac Ei18 saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan