VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Nu är mitt bygge igång!  (läst 16129 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad evets32

SV: Nu är mitt bygge igång!
« Svar #10 skrivet: juni 17, 2007, 12:36:56:56 »
Nu har jag en liten fråga till alla er som kan! Det är ju inte helt enkelt att få botten helt plan med packat stenmjöl. Frågan är om det skulle hålla att helt enkelt gjuta upp bara det sista för att få det helt i våg? Skulle alltså bara bli ca 3 cm tjockt och sen lägga bottenmattan på detta? Vad tror ni?

Poolgiganten

Utloggad evets32

SV: Nu är mitt bygge igång!
« Svar #11 skrivet: juni 17, 2007, 22:50:51:51 »
Inte speciellt roligt när det kommer 35 mm regn under natten och man inte har täckt över hålet..... Men men.... det positiva är ju att ja´g fick reda på att dräneringen fungerar som den ska! (När jag satte ut pumpen i brunnen i morse. Här är i alla fall bilder på dagens ändelser!
« Senast ändrad: augusti 08, 2014, 19:40:28:28 av Rickard »

Utloggad evets32

SV: Nu är mitt bygge igång!
« Svar #12 skrivet: juli 09, 2007, 12:32:32:32 »
Så här ser mitt bygge ut nu, Har fått stoppa upp lite pga av jobb men det gör inte så mycket. Allt detta regnande har iaf gett mig möjlighet att se att dräneringen fungerar som den ska. Så här ser det ut nu.....
« Senast ändrad: augusti 08, 2014, 19:38:29:29 av Rickard »

Utloggad evets32

SV: Nu är mitt bygge igång!
« Svar #13 skrivet: juli 09, 2007, 12:35:36:36 »
Lite mera bilder...
Har tänkt att få marken helt i våg med hjälj av lite mera stenmjöl och sen lägga isoleringen på det(tejpade och limmade skarvar). Ovanpå det kommer poolmattan och sen ska poolen byggas. Vad tror ni om det?
« Senast ändrad: augusti 08, 2014, 19:38:21:21 av Rickard »

Utloggad Drogen

SV: Nu är mitt bygge igång!
« Svar #14 skrivet: juli 13, 2007, 14:19:42:42 »
Lite mera bilder...
Har tänkt att få marken helt i våg med hjälj av lite mera stenmjöl och sen lägga isoleringen på det(tejpade och limmade skarvar). Ovanpå det kommer poolmattan och sen ska poolen byggas. Vad tror ni om det?
Detta verkar vara ganska likt det jag kommer att bygga. Vad ska du använda för isolering i botten? Har fått för mig att "vanlig frigolit" inte har bärighet för att stå emot hälavtryck m.m. utan ska ligga under stenmjölet. Det finns dock annan markisolering som kan ligga direkt under duken. vad har ni för något?
Allting i smått p.g.a. kedjehus och liten tomt. 5x3,5 murad poolstomme i Leca på platta. Texsun solpaneler med hembyggd PLC-styrning. Betongplattor 50x50 som markbeläggning runt hela poolen fram till poolkant.

Utloggad evets32

SV: Nu är mitt bygge igång!
« Svar #15 skrivet: juli 16, 2007, 21:58:34:34 »
Som isolering har jag styrolit 500, Det kostade en slant men jag yckte det var bättre att betala lite extra nu än att å en massa märken att irritera mig på senare.
men jag vill varna dig för en sak!!! Kolla upp så att isoleringen tål limmet du använder! Jag limmade alla skarvar i fasningen men när jag la bottenduken använde jag en annan typ av lim. Fnkade väldigt bra igår men idag såg jag att limmet hade smält isoleringen....... Inge bra alls.... Fick spackla upp det igen. men nu fick jag lära mig att prova på ett ställe som inte syns innan man gör nåt.
Här kommer lite bilder på dagens arbete....
« Senast ändrad: augusti 08, 2014, 19:38:10:10 av Rickard »

Utloggad evets32

SV: Nu är mitt bygge igång!
« Svar #16 skrivet: juli 20, 2007, 21:48:09:09 »
Nu Är poolen monterad klorerad och klar för bad!!!  Vänta bara till nästa ledighet för att fixa till trädäcket runt om!

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Nu är mitt bygge igång!
« Svar #17 skrivet: juli 21, 2007, 20:32:49:49 »
Var är bilderna på den färdiga poolen?  <dontkn>

Vi väntar med spänning på slutresultatet.  :)
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad evets32

SV: Nu är mitt bygge igång!
« Svar #18 skrivet: juli 22, 2007, 01:02:32:32 »
Bilder kommer upp..... Jag har precis kommit in nu....(01:00)  Har börjat med däcket runt om. Måste tyvärr iväg och jobba igen sä jag koncentrerar mig på att få ill ett däck fram till poolen innan jag måste åka.... Bilder kommer imorron !!!

Utloggad evets32

SV: Nu är mitt bygge igång!
« Svar #19 skrivet: september 02, 2007, 13:27:11:11 »
Nu äntligen ska jag få upp lite bilder på bygget! Så här blev slutresultatet. Slutar med byggandet för i år och får ta lite till våren. Ska få upp solvärmarna och fixa till en sarg runt poolen, sen är det ju alltid lite lull lull som ska snickras. Men men så är det ju...
« Senast ändrad: augusti 08, 2014, 19:37:52:52 av Rickard »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan