Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck  (läst 58079 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad apanache

Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck
« skrivet: maj 01, 2009, 11:39:24:24 »
Hej!

Ny på forumet och ett strandat poolprojekt.
Vi ska däcka en pool från intex (5,5 x 1,20) rund rörpool.
Vi behöver hjälp med allt....
Ritningar på andra projekt lrr bilder hur ni andra gjort med regelverk och vart plintar osv ska stå vore
oerhört tacksamt.

Alla svar på olika varianter av däck runt pool emottages.

Kan upplysa att poolen som är en ovanmarkpool är nedgrävd 60 cm.

Mvh Malin

Poolgiganten

Utloggad drakbane

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Asmundtorp
  • Antal inlägg: 26
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolare
    • Visa profil
SV: Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck
« Svar #1 skrivet: maj 05, 2009, 22:46:47:47 »
Hej,

Kolla denna länk, bra bilder med ett snyggt resultat.
http://www.hallqvisthylte.se

Har själv precis grävt ner vår ovanmarkare och håller på att lägga trädäck runt om. Har dock inte riktigt styr på bilderna än men de finns.
Vårt problem var att få rätt på höjden men det blev bra till slut.

/Joakim
Nedgrävd ovanmarkare, Intex Rörpool, 366x610x122 cm, oval (57982)
2xVacuumrörs under inkoppling

Utloggad htb

SV: Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck
« Svar #2 skrivet: maj 19, 2009, 10:18:11:11 »
Hej,
håller på att gräva ner en 3,6 rund ovanmark pool och har en kanonpolare som gjort de bifogade ritningarna/materiallistor åt mig.
Delar gärna med mig, men lämnar inga som helst garantier utan ni använder dessa på ert eget ansvar.
Men jag kommer att bygga helst enligt dessa.

Lycka till!
/Henrik

Utloggad Lillblomma

SV: Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck
« Svar #3 skrivet: maj 19, 2009, 10:38:35:35 »
Å, jag hoppas ni får många bra svar! Så jag håller igång tråden så den håller sig "uppe" med lite egna funderingar och oviktigt svammel...  ::)

Vi har också en 12 kubiks Intex på gräsmattan, men funderar på att byta den till en större och "permanenta" den genom att ställa den i en slänt och bygga trädäck runt.
Den här bilden som Fia tipsat om är så fin!
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=939.msg7428#msg7428 Men han som gjort inlägget med bilden (och förmodligen själva inbyggnaden med) verkar inte ha varit online på länge och har ingen mailadress i sin info. Skulle gärna ha tag på dig om det gick!  ;)

Jag undrar tex...
Man "måste" väl bygga däcket så att det går precis ovanför rörstommen, ev lite utanför men inte så en liten fot kan slinka ner och klämmas... Men. Poolen rör sig ju lite när det busas som värst, så den måste ju stå helt fritt från däcket...
Drömmer om ett bastuhus intill med solmattor på taket, kanske en utedusch och...... Men, men. En sak i taget.
Just nu hänger det på om vår grävare tror att slänten (eller snarare terassen däri) håller för en pool. Nån som kan tipsa om hur man kan förstärka om det skulle behövas? Är det bara murar som gäller då?
Å andra sidan, med en intex är det väl inte värre än att man får tömma och lyfta den om den sjunkit något efter en sässong och stadga upp underlaget om det verkar ge med sig... Inte superkul kanske, men det går ju...

Hoppas som sagt på mycket inspirerande bilder och klika odéer från alla experter här inne...
Snälla?
//Anna

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck
« Svar #4 skrivet: maj 19, 2009, 18:56:46:46 »
Hej Lillblomma!

Du kan ju skriva ett privat meddelande till personen du söker via hans profilsammanfattning. Även om han inte noterat sin adress för forumdeltagarna så har forumet den och kan skicka vidare.

Hälsningar, Dacke.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad wanegardh

SV: Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck
« Svar #5 skrivet: maj 19, 2009, 20:58:19:19 »
Här är mitt som jag håller på att bygga.
Jordankare till 70*70-stolpar
Bärlina 45*170
Reglar 45*145


« Senast ändrad: maj 19, 2009, 21:07:36:36 av wanegardh »

Utloggad Lillblomma

SV: Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck
« Svar #6 skrivet: maj 19, 2009, 22:56:48:48 »
Hej Lillblomma!

Du kan ju skriva ett privat meddelande till personen du söker via hans profilsammanfattning. Även om han inte noterat sin adress för forumdeltagarna så har forumet den och kan skicka vidare.

Hälsningar, Dacke.

Aha! Tack för tipset!
//A

Utloggad Lillblomma

SV: Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck
« Svar #7 skrivet: maj 19, 2009, 22:59:56:56 »
Här är mitt som jag håller på att bygga.
Jordankare till 70*70-stolpar
Bärlina 45*170
Reglar 45*145

Å! Det ser ju superfint ut!
Hur har du tänkt ang att poolen rör sig en del? Står den helt fritt från däcket? Och hur gör du då med själva däcket? Kommer det att ligga ovanför eller utanför i nivå med poolstommen? Hur stor glipa tänkte du göra i så fall?

Du får jättegärna fortsätta posta bilder här och berätta hur bygget forskrider och vilka klurigheter du råkar på!
Gonatt!
//A

//A

Utloggad pooldags

SV: Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck
« Svar #8 skrivet: maj 20, 2009, 09:36:22:22 »
Hej alla!!
Vi håller också på att bygga in en nedsänkt intex rörpool 4,57*1,22 i trädäck(skall lägga ut bilder på hela vårt bygge snart :)).Min fråga till alla er som gör detsamma,hur har ni tänkt göra till vintern :-\,skall ni tömma eran pool och plocka in den eller tömma lite vatten och ha den uppställd och täckt?Hålet min pool står i är tilltaget så att man kan ta sig runt den under däcket för att inspektera.Vet att det ej rekomenderas att poolen står uppställd men att plocka ner den då den är inbyggd lockar inte direkt.Har tänkt oss denna pool 2 till 3 år för att sedan byta ut till "riktig" ovanmarkare.Poolen står på helt jämnt och packat underlag enligt konstens alla regler,skyddas ju också mot väder och vind av trädäcket,vad säger ni,törs man ha den uppe,vad är största risken <dontkn>

Utloggad wanegardh

SV: Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck
« Svar #9 skrivet: maj 20, 2009, 10:19:57:57 »
Här är mitt som jag håller på att bygga.
Jordankare till 70*70-stolpar
Bärlina 45*170
Reglar 45*145

Å! Det ser ju superfint ut!
Hur har du tänkt ang att poolen rör sig en del? Står den helt fritt från däcket? Och hur gör du då med själva däcket? Kommer det att ligga ovanför eller utanför i nivå med poolstommen? Hur stor glipa tänkte du göra i så fall?

Du får jättegärna fortsätta posta bilder här och berätta hur bygget forskrider och vilka klurigheter du råkar på!
Gonatt!
//A

//A

Trädäcket kommer att vara ca fem centimeter under poolkanten så slipper jag få löv och annat skit nerblåst i poolen.
Jag har låst några av poolens ben med reglarna.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag