VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Blir denna sandfilterpump för stor? Intex pool 4x2m (ca 6.5m3)  (läst 760 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Grillen

Hej,

Köpte förra året en Intex pool 4x2m (ca 6.5m3) och körde med deras reningspump tillsammans med klor i vattnet och tyckte den var riktigt dålig. Så nu i år tänkte jag investera i en sandfilterpump då jag hört att dom är mycket bättre än insatsfilterpumparna.

Jag har hittat en begagnad sandfilterpump för ett bra pris, men funderar om den kanske blir på tok för stor för min pool, eller kan jag använda den ändå tror ni?

http://primastarpool.se/sandfilter-paket-popular.html

Det är en sådan pump jag hittat till ett bra pris begagnad. Upp till 25kbm, och min pool är som sagt ca 6.5-7kbm. Går det ens att köra den då?

Jag kommer även i framtiden försöka hitta någon lösning på att värma poolen, och då kanske det krävs en större pump än jag egentligen behöver, eller spelar det ingen roll?

Sen, kommer jag behöva köpa något utöver sandfilterpumpen, eller är dom bara att koppla rakt på in/utlopp på poolen?

Om pumpen enligt länken inte fungerar, har ni någon prisvärd pump att rekommendera isf som passar mig bra?

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag