VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ekonomi poolbygge  (läst 14839 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad utopiazz

SV: Ekonomi poolbygge
« Svar #10 skrivet: augusti 15, 2010, 15:18:07:07 »
den jag menar heter cabrio dome, har du sett och känt på den i verkligheten?

Vet inte om det var just Cabrio Dome jag kände på. Men jag tror att dom använder samma material allihop.

Skälet till att jag tittade på den typen av lösning var att det både skulle kunna vara pooltäcke och bubbelplast i ett.


Även jag har reagerat på prisbilden men det beror väl på att vår marknad är för liten. Var även i kontakt med en kapellmakare om att tillverka något liknande, han skulle limma/svetsa plasten och jag skulle tillverka stativet. Efter att han räknat på plasten så landade slutpriset så nära vad det kostar färdigt så det var inte värt besväret. Tror han landade på 9kkr för täckningen. Då var det iofs räknat till att passa på ett stadigare stativ med grövre rör. Det färdiga hade 30mm rör och det jag räknade på var 45mm (kunde få dessa nästan gratis)


Poolgiganten

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Ekonomi poolbygge
« Svar #11 skrivet: augusti 16, 2010, 08:24:25:25 »
Vet inte om det stämmer... Läste dock i en tråd någonstans på forumet att genomskinliga poolskydd främjade algbildning...

I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad utopiazz

SV: Ekonomi poolbygge
« Svar #12 skrivet: augusti 16, 2010, 10:04:09:09 »
Vet inte om det stämmer... Läste dock i en tråd någonstans på forumet att genomskinliga poolskydd främjade algbildning...

Om så vore fallet så borde rimligtvis även de som har pooltak ha problem med ökad algbildning  <hmm>

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Ekonomi poolbygge
« Svar #13 skrivet: augusti 16, 2010, 13:25:58:58 »
Om så vore fallet så borde rimligtvis även de som har pooltak ha problem med ökad algbildning  <hmm>

Det kan jag inte uttala mig om då jag inte har något pooltak...
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan