CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Mjölkigt vatten  (läst 1679 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bellan

Mjölkigt vatten
« skrivet: april 27, 2013, 11:44:32:32 »
Nu när jag startade upp vår pool, så gjorde jag som vanligt men denna gången blev vattnet mjölkigt. har aldrig hänt innan. Ska jag klorera igen och låta sandfilterpumpen jobba eller vad ska jag göra. Tacksam för svar;)

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Mjölkigt vatten
« Svar #1 skrivet: april 27, 2013, 12:31:50:50 »
Om du nyss har tappat i vatten så kan det kanske vara fina luftbubblor i vattnet som gör att det inte är klart. Har du redan chockklorerat så ska du inte behöva göra det igen efter kort tid. Ta och mät vattnet med t ex mätstickor eller vad du nu använder. Kolla pH, fritt och bundet klor i första hand. Läs någon av de guider som finns på nätet t ex hos folkpool och de flesta större leverantörer om du behöver lära mer om vattenskötsel. Låt pumpen gå heltid i början för att se om det klarnar, sedan kanske du vill köra pumpen på timer för att spara pengar.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Erica

SV: Mjölkigt vatten
« Svar #2 skrivet: april 27, 2013, 12:33:25:25 »
Ja det beror ju lite på vad som du fått i vattnet, men oftast löser sig sådant här med lite tålamod, klorera ok och låt filtret göra sitt jobb. För att skynda på det hela kan du pröva med flockningsmedel (finns i olika former, en vanlig typ läggs i skimmern) som gör att fina partiklar som inte fastnar i filtret klumpar ihop sig så att filtret tar dem.

Utloggad monne81

SV: Mjölkigt vatten
« Svar #3 skrivet: april 27, 2013, 16:44:56:56 »
Högt ph och hög alkanitet kan ge mjölkigt vatten.  Klor är ph höjande. Så se till att du har rätt alkanitet o rätt ph

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag