VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Dränkbar pump  (läst 8870 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Dränkbar pump
« skrivet: juli 06, 2007, 08:19:38:38 »
Hej,

Efter den senaste tidens regnande kollade jag i dräneringsbrunnen igår, där finns vatten. Nu behövs en pump tänker jag.

Jag vill ha en dränkbar pump med inbygg (kapslad) nivåbrytare, inte den sladdstump med flottör i änden som verkar vara vanligast.
Tror det är det enda som kan funka då nivåerna i min brunn år låga trots allt regnande (ca 40 cm)

Efter ett par timmars sökande både inom och utom poolforum känner jag att det går snabbare på det här viset.

Jag söker hjälp att hitta en sådan pump (modell fabrikat) och inköpsställe i NV Skåne. Tror jag läst om det i forumet någonstans men kunde inte hitta det igårkväll. Hoppas på att ni har bättre minne än jag.

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Poolgiganten

Utloggad cg_joh

SV: Dränkbar pump
« Svar #1 skrivet: juli 06, 2007, 08:46:27:27 »
Du kan titta på www.conrad.se där finns några varianter.



Utloggad suezen

SV: Dränkbar pump
« Svar #2 skrivet: juli 06, 2007, 10:10:53:53 »
Kärcher har en modell med inbyggd nivåbrytare, deras produkter brukar ju hålla hög klass.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Dränkbar pump
« Svar #3 skrivet: juli 06, 2007, 17:27:35:35 »
Hej,

Tack för tipsen, det blev en Kärcher SCP1200 för lika många pix som modelnummret. Funkar som en klocka, brytare kan ställas in ner till ca 10 mm vattendjup.

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad suezen

SV: Dränkbar pump
« Svar #4 skrivet: juli 06, 2007, 20:33:57:57 »
Vad är högsta nivå den kan ställas in på? (Har man för lågt blir det väldigt många start/stop)

Utloggad smulan74

SV: Dränkbar pump
« Svar #5 skrivet: juli 08, 2007, 09:19:52:52 »
Hej

Gärna en länk kan man köpa den via nätet? eller var det hos en lokal återförsäljare Pris?

Sus

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Dränkbar pump
« Svar #6 skrivet: juli 08, 2007, 14:18:21:21 »
Hej,

Högsta nivå är om man tar loss sensorn så det blir väl typ 50 cm, hösta när det sitter på pumpen är nog ca 30 cm.

Jag köpte pumpen på K-Rauta för drygt 1200 SEK, de har ingen näthandel. I Hbg var dränkbara pumpar bristvara i veckan det har ju regnat en del .....

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Uffe_1

SV: Dränkbar pump
« Svar #7 skrivet: juli 08, 2007, 15:31:13:13 »
   -Jag köpte en sådan här pump på Bauhaus i höstas  Ca:1200:-  http://www.gardena.se/catalog/prodid.cfm?art_nr=1786&bigimg=1

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Dränkbar pump
« Svar #8 skrivet: juli 08, 2007, 16:49:57:57 »
Hej,

Kollade på den pumpen men tyckte at Bauhaus pris i fredags 1795 var lite väl styvt, den är även på gränsen till att gå ner i min brunn.

Länk till den jag köpte ---> http://www.karcher.se/se/Produkter/Privat_bruk/Pumpar/Draeneringspumpar/Draenkbara_pumpar_foer_rent_vatten/16451680.htm
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad jjboy

  • www.2jo.se
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 517
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Bada när du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
SV: Dränkbar pump
« Svar #9 skrivet: juli 13, 2007, 14:51:55:55 »
Ska man ha en som klarar smutsvatten eller räcker det med rent vatten?
Flottör eller inbygd?
Nu är poolen och stenar på plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och värme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag