VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Isolering under poolen  (läst 1657 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad viceman

Isolering under poolen
« skrivet: juni 04, 2015, 15:44:31:31 »
Hej,

Nu är det dags att bygga pool igen då vi flyttat. Men jag har lite undringar om underlaget. Det är en oval ovanmarkpool på 6,3x3,75.
Jag har planat ut lagt fiberduk och väntar på 8 m3 0-16 bergkross som underlag. I instruktionen så står det att jag ska lägga 50 mm cellplast under poolen. Ska jag lägga den så den täcker hela byggytan dvs så att stödbenen också står på Cellplasten? Jag lutar åt STYROFOAM 500 SL-A-N. Kommer det funka eller gör jag bort mig och poolen kommer ge vika?

Någon som vet/har provat denna konstruktion?  :D

Poolgiganten

Utloggad fredl

SV: Isolering under poolen
« Svar #1 skrivet: juni 04, 2015, 19:46:22:22 »
Så vitt jag vet så brukar man rekommendera att stödbenen ska stå på fast underlag. Det blir ju lite mer punktbelastning under stödbenen så jag tror att cellplasten ger med sig. Bäst är nog att kolla med poolleverantören. Är det en J&F så har de en bra video där allt gås igenom på ganska detaljerat sätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag