Hej
Vill bara berätta om min upplevelse när jag köpte ett spabad från ******* i somras.
När jag köpte spabadet köpte jag även till leverans med kranbil, vilket skulle innebära att jag fick spabadet precis där jag ville, inom 22 meter från där kranbilen kunde ställa sig.
Anledningen till att jag köpte till denna tjänst för 1500:- var att jag har problem med ryggen (därav behovet av spabadet till att börja med).
Det blev en massa strul med leveransen, och vad som hände står i detta email som jag skickade till ***** den 10:e juni i år:
Hej John,
Har haft extremt mycket strul med leveransen från er.
* I lördags ringde er transportavdelning och meddelade leverans på
söndag eftermiddag. På söndagen ringde dom och sa att kranbilen gått
sönder och var på lagning, dvs ingen leverans. Istället skulle jag få
leveransen på tisdagen.
* I tisdags fick jag meddelat leverans på onsdag.
* I onsdags blev jag meddelad leverans på torsdagen.
* Igår (torsdags) fick jag meddelat på förmiddagen att spabadet var
lastat på en kranbil och på väg till mig. Hade sedan kontakt med
föraren löpande som hela tiden meddelade att han kommer om 1-2 timmar.
Slutligen dök han upp 23:30 och var extremt trött, sur, stressad,
otrevlig och vägrade lyfta badet till stället jag ville ha det, 10
meter från kranbilen. Enligt honom kunde han bara lyfta 3-5 meter max.
Enligt specifikationen på kranen han hade på sin bil kan den dock
lyfta 600 kilo 20 meter, så om inte kranen var defekt var det en
uppenbar lögn.
Nu står spabadet på gräsmattan, jag måste ta in en annan kranbil som
kostar 2500:- ink moms och hela bygget är försenat med minst 4 dagar.
Jag förstår att leveransen kan strula, det är många parametrar med i
leken, mycket som kan gå fel. Men på det här viset kan man inte
behandla sina kunder, jag har aldrig varit med om något liknande.
Hela den här veckan har var väldigt svårplanerad för mig med alla
leveransbesked som blivit uppskjutna och jag vill givetvis kompenseras
för detta.
Mvh,
Olov
Efter detta fick jag svar att jag skulle få tillbaka pengarna för frakten (1500:-), men att det kunde dröja några dagar innan jag fick svar. Trots ytterligare 3-4 email till ******* samt besök i butiken har det dock inte dykt upp några pengar.
Så, vill ni ha en smidig leverans är det inte ******* ni ska köpa av, tyvärr, för dom har bra spabad.
Vill ni veta vilket företag så ta det via Pm.
FiaPoolforumets reglerhttp://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6157.0