VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Linkans Storpool  (läst 34459 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Linkans Storpool
« Svar #50 skrivet: juli 07, 2010, 00:17:49:49 »
Tjenare Linkan!
Står inför samma dilemma med betong som inte är riktigt genomtorkad för att montera plattor på. Jag blandande förvisso betongen med extra mycket sten med tanke på detta. På så vis minskar krympningen något så jag hade tänkt att vänta i två månader. Det borde räcka, också med tanke på att betongen ligger på makadam. Men innan man kommer till skott har det väl gått ett halvår kan jag tänka 8)

Var inne på svenska kakel och de rekommenderade Sopro FKM XL som flyter ut extra bra och som är fiberförstärkning om det kan finnas krympning kvar. Det lilla jag satt med Sopro fix så tycker jag fungerat bra så jag kommer att satsa på denna värsting ;) Kan nog inte röra sig om många extra kronor.
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Poolgiganten

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Linkans Storpool
« Svar #51 skrivet: juli 07, 2010, 17:43:26:26 »
Har ni inte sett på "arga snickaren" och andra byggprogram på TV? Där kan man göra hur mycket som helst på 3-4 dagar. <antman>
Men man vet ju förstås inte hur det ser ut efter ett halvår eller så. <dontkn>

Bäst att göra det ordentligt. /dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Linkan222

SV: Linkans Storpool
« Svar #52 skrivet: juli 07, 2010, 22:46:48:48 »
Jag har varit på ett antal våtrumsutbildningar där "skjutning" har diskuterats. Av de totalt 60-70 plattsättarna som var med, hade en varit med om detta. Om det sen beror på att alla har väntat 3 månader eller inte kan jag inte svara på. Men min erfarenhet är att det ofta är bråttom och då chansas på att det går.

Har förresten fått tag på glas till mina tidigare diskuterade räcken. Ska hämtas nästa vecka. knappt 100kr/m2 för lamellglas. Nästan som gratis. Hade riktig tur som fick tag på glas med nästan exakt de mått jag skulle ha.


Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Linkans Storpool
« Svar #53 skrivet: juli 08, 2010, 01:22:04:04 »
Linkan din gamle poolbyggare!
Jag har varit med om plattor som har släppt pga av ej uttorkad platta. I huset vårt var det bom i alla plattorna i foajén när vi flyttade in, de hängde i princip bara ihop med fogen. Det var ändå nån slags byggare som bodde här tidigare! Men det är väl det där med skomakarens barn......
Sen så köper jag fullt ut ditt resonemang om att det bara är en begränsad yta vilken lätt kan göras om, då kan det vara värt att chansa.   
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Linkan222

SV: Linkans Storpool
« Svar #54 skrivet: juli 08, 2010, 20:35:17:17 »
Där ser man. Men då får jag besserwissrig(?) som jag är tillägga att det finns många andra faktorer som gör att man får bomplattor. Det vanligaste är att man använder för torrt fix eller struntar i primer.

Men det är inte mycket att argumentera om. Rekomendationerna säger tre månader och det bör finnas ett visst fog för det.

Men som du säger är det en begränsad yta och man har risken med i beräkningarna så är det väl bara att åka. Kan nästan sätta en flaska vin (som jag förstått att du är förtjust i Henry  ;) ) på att dina plattor ligger still om du väntar två månader.

Själv har jag börjat leta plattor som passar frun i huset, vilket inte visat sig vara det lättaste. Kanske blir tre månader innan det är klart iallafall ::)

Utloggad Linkan222

SV: Linkans Storpool
« Svar #55 skrivet: juli 08, 2010, 21:25:25:25 »
Nu är det dags, det alla har väntat på... nya bilder...  ;D ;D

Börjar med byggandet av sargen. Använde excel macrot som finns här. Funkade hyffsat bra. Fick dock justera längden på några brädor för att få ihop det. Men det berodde garanterat på poolbyggaren och inte att mattematikens regler ändrats.  :)

Det blev trots bubbelplasten en rejäl dammsugning efteråt, hela poolen full med spån. Der var så stopp i korgen i skimmern att den hade sugit fast. Fick gräva hål i spånbeläggningen för att få upp den.

Det är väldigt skönt att få såna här saker gjorda. Att renkapa och täcka av sånt som bara är grovkapat gör att allt ser så mycket mera färdigt ut.

Utloggad Linkan222

SV: Linkans Storpool
« Svar #56 skrivet: juli 08, 2010, 21:32:57:57 »
Nästa bild tillägnar jag Henry Porter.

Min duschplatta som äntligen blivit gjuten. Som ni tidigare läst så ska den beläggas med klinker... förr eller senare  ::)


Utloggad Linkan222

SV: Linkans Storpool
« Svar #57 skrivet: juli 08, 2010, 21:44:44:44 »
Lägger upp en bild på de tidigare nämnda staketen. Ska på en överliggare och en grind i det tomma hålet.

Upp till grinden ska det upp en trappa på ca en meter. Då är det som vanligt att det ena ger det andra.
För att kunna göra trappan ordentligt skulle jag först behöva spika intäckning runt trädäcket, sen skulle jag behöva lägga stengången som går fram till och runt trappan. Men det har jag verkligen ingen lust att hålla på med just nu. Så det lutar åt en provisorisk trappa i någon månad eller två.
Vill ha upp någonting så man kan hängna in poolen enligt regelboken.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Linkans Storpool
« Svar #58 skrivet: juli 08, 2010, 23:59:38:38 »
Själv har jag börjat leta plattor som passar frun i huset, vilket inte visat sig vara det lättaste. Kanske blir tre månader innan det är klart iallafall ::)

 ;D ;D ;D
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Linkans Storpool
« Svar #59 skrivet: juli 09, 2010, 00:14:32:32 »
Du Linkan som kan det här som jag försöker påskina att jag kan ??? nämligen att lägga plattor!

Hur hade du gjort i mitt läge. Skulle du putsa muren och sen lägga plattorna eller plattorna först och sen putsa.
Principen borde väl vara att låta väggen gå över golvet. Då slipper man vara übernoga med att kapa plattorna i kanten vilket är positivt men det blir ju en del maskerande när man skall till o putsa. putsen vilandes mot plattorna är det bra det?
Har lagt pannan i djupa veck utan att det har hjäpt nånting  ;) Kan inte bestämma mig för vilket så jag låter dig göra det åt mig!
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag