VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hayward filter  (läst 1969 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Anders74

Hayward filter
« skrivet: maj 04, 2009, 18:06:52:52 »
Hej!

Jag har ett problem med ett Hayward filter, jag skulle byta packningen i toppen på filtret, den som är skiljer kamrarna men när jag sätter på locket igen så är spaken lösare och det läcker uppe vid spaken. Annars så är det ju ett fjädrande motsånd som håller nere den men nu är det motsåndet obefintligt.

Plockar jag loss toppen och tar i spaken eller bara lossar lite på skruvarna är det motstånd så som det ska vara . Den nya packningen är precis lika "hög" som den gamla...annars hade det varit en förklaring.

Jag var hos min lokala pool butik och fick ett begagnat lock men får samma fenomen där. Ska spaken vara i ett visst läge innan man monterar på locket eller är det något annat som felas? Jämnförde båda locken med varandra och dom är lika "hela" båda två

Tacksam för svar

Anders

Poolgiganten

Utloggad Anders74

SV: Hayward filter
« Svar #1 skrivet: maj 04, 2009, 19:43:11:11 »
Hej igen!

Jag tror att jag vet vad problemet är, det saknas en O-ring/teflon shaft seal under fjädern på valvet tydligen är det en komponent som slits ut efter ett tag.
Konstigt att poolbutiken inte såg det bara och till och med ger mig en begagnad för 500 som också saknar sådana  ::)

Nu fick jag det skrivet på kvittot att jag kunde lämna tillbaka den om det inte fungerar.

Anders

ps.
Får be om usräkt att jag placerade tråden på fel ställe

Utloggad Fia

SV: Hayward filter
« Svar #2 skrivet: maj 04, 2009, 20:32:41:41 »
Va skönt att du kom på det!
Inga problem med postningen av frågan, det är det jag är till för. O0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag