CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vinterstängning.. Inte fasiken heller  (läst 3842 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad elvings

Vinterstängning.. Inte fasiken heller
« skrivet: oktober 27, 2012, 21:19:54:54 »
Har idag bytt vatten och kört pipecleaner inför högsäsongen som börjar nu. <antman>

Är lite roligt att läsa om vinterstängning på poolerna medan en själv "vinteröppnar" spat.

Funderar bara på vad man skall ha för sorts sidobord till spat. Har kört med lösa pilsnerburkar på trallen men saknar något smart bord eller dylikt som är lättåtkomligt från spat, lätt att flytta bort från spat och samtidigt stabilt så att inte drickat ramlar ned.

Finns ju de som inte bara nöjer sig med pilsner utan vill ha en öppnad flaska bredvid även om det i själva spat är plastglas/plasmuggar/plastbehållare som gäller.

Förslag?
Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Poolgiganten

Utloggad Steffe

SV: Vinterstängning.. Inte fasiken heller
« Svar #1 skrivet: oktober 27, 2012, 21:33:01:01 »
Själv är jag helgarderad (pool & spa). ;)

Finns ju flytande drinkbrickor, t ex pool mate (se länk nedan). Har ingen själv då mitt spa har platser både för drinkglas vid nästan samtliga sittplatser samt drinkbord ovanför filterluckan. Det finns ju även sidobord som kan kan skruva i panelen på spat.

http://www.crystalbad.se/pool-mate-underdel-p-370-c-364.aspx

Utloggad elvings

SV: Vinterstängning.. Inte fasiken heller
« Svar #2 skrivet: oktober 27, 2012, 21:42:08:08 »
Har en intex ultra som är nedmonterad inför säsongen så visst har jag vinterstängt en pool jag också. O0

Har dock provat flytande bricka men är inte nöjd i fullt bubbel.

Uttag vid sittplatserna har jag också men har ingen lösning för "förrådet" av ännu ej tillintetgjorda pilsner samt för helflaskor.
Vid sittplatserna så har jag alltså plastglasen redan.

Vi pratar alltså om ett fullständigt jättestort enormt och viktigt I-landsproblem. Vill alltså ej hänga över spa-kanten för att nå nästa dryck eller flaska för påfyllning. <help>

Jag vill helst inte skruva fast något i spat.

Stabilt, smart och lättflyttat bord/hållare sökes.

Har sett hållare man fäller ut från intilliggande vägg som kan nå 50-60cm. Dessa går att göra av två brädor och gångjärn men är inne på något flyttbart.
Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Utloggad Steffe

SV: Vinterstängning.. Inte fasiken heller
« Svar #3 skrivet: oktober 27, 2012, 21:52:30:30 »
Finns ju barbord som man kan ha vid spat. Jag tror nog de flesta märken säljer sånt i samma utförande som spats ytterpanel. Dock så är det nog ganska mycket billigare att snickra ihop ett själv. Kanske inte passar 100 % med spat om man har ytterpanel i komposit som jag, men mycket billigare. Alternativt gör du som du själv skriver; sätter upp en egen fällbar hylla på närliggande vägg. Man vill ju inte gå i och ur spat i onödan så man måste ju ha plats för ett stadigt "förråd". ;)

Utloggad elvings

SV: Vinterstängning.. Inte fasiken heller
« Svar #4 skrivet: oktober 27, 2012, 22:02:23:23 »
Har varit inne på fällbart från väggen men med liggande vit stockpanel runt spat så kan det bli svårt estetiskt.

Får kanske bli något hemmasnickrat och ställa på "baksidan" av spat.

På baksidan går jag ju sällan så därifrån kan man ju flytta undan det vid rengöring eller stora fester.
Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag