CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Sandfilter av okänt fabrikat??!!??  (läst 2085 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad wandy

Sandfilter av okänt fabrikat??!!??
« skrivet: maj 22, 2012, 20:32:09:09 »
Har nyligen flyttat till ett hus med pool så är helt ny inom detta.

Skulle ta o dra igång poolen för nån vecka sen och inser då att bottenpluggen till sandfiltret är spräckt samt att silens gängor är helt slut.
Nu till frågan. Har inga uppgifter alls på sandfiltret, hittar inget på filtret eller några papper på vad det är för något. De enda jag vet är att den är röd.
Googlat igenom de flesta poolbutiker jag hittat på nätet men hittar ingen som säljer röda sandfilter. vet iallafall att pumpen heter Kripal(?)
 Nån här inne som vet vad det kan vara för nåt????



Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Sandfilter av okänt fabrikat??!!??
« Svar #1 skrivet: maj 22, 2012, 21:17:15:15 »
Kan den heta Kripsol? Har för mig att Poolstar sålde sådana till sina poolpaket.
Om de gör det nu, vet jag inte.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Erica

SV: Sandfilter av okänt fabrikat??!!??
« Svar #2 skrivet: maj 22, 2012, 21:23:27:27 »
Vi har ett rött sandfilter, ett Pahléns av lite äldre modell och dessutom rätt stort, eftersom vi köpte in det när vi planerade för en rätt stor pool ote och sedan ändrade oss till en lite mindre inomhus. Men färgen är nog svårt att gå efter.

Står det inget på filtrets ventil ? Är lägena märkta på engelska eller på svenska ? Silens gängor - menar du silkorgen på pumpen ? Bottenpluggen spräckt - har filtret frusit sönder ? Hur ser den trasiga pluggen ut ?

Utloggad Stroker

SV: Sandfilter av okänt fabrikat??!!??
« Svar #3 skrivet: maj 23, 2012, 17:23:44:44 »
Köpte nytt filter för någon månad sedan och det är rött.. Lite typ gammaldags flake. Det står inget på det men jag vet att det är ett kripsol. Man gängar fast ventilen till skillnad från andra jag haft där man sätter fast det med en klämma.
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Utloggad wandy

SV: Sandfilter av okänt fabrikat??!!??
« Svar #4 skrivet: maj 23, 2012, 22:20:28:28 »
Löste problemet genom att åka till en VVS firma som gängade om silkorgen och fixade en ny plugg till mig.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag