CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Saltklorinator?  (läst 3541 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Glad skåning

Saltklorinator?
« skrivet: augusti 27, 2011, 09:50:40:40 »
Hej,
ska bygga ny pool och poolleverantören gör mycket reklam för att direkt installera en Saltklorinator.

Min fråga är det värt priset?

Vad vinner jag?

Finns det andra alternativ som är bättre?

Finns det något annat jag ska tänka på om jag beställer en Saltklorinator? Speciellt märke eller modell?

Tacksam för hjälp

Mvh
GS

Poolgiganten

Utloggad pennan

SV: Saltklorinator?
« Svar #1 skrivet: augusti 27, 2011, 10:25:16:16 »
Hej!

Jag använder jonisering (www.bioniser.se) och det har fungerat otroligt bra sen jag installerade det för två år sedan. Minimalt med skötsel. Körde Baquasil innan vilket jag inte kan rekommendera. Har ingen erfarenhet av saltklorinator, men eftersom jag inte ville ha klor så blev det jonisering.

/P

Miamipool 3,5x7 m med trappa byggd 2007, 18m² solpaneler med automatisk styrning, 0,8 hk pump, rening med Bioniser sedan 2009.

Utloggad Ingvar

SV: Saltklorinator?
« Svar #2 skrivet: augusti 27, 2011, 19:33:39:39 »
Saltklorinator är ett av de mest bekväma alternativen, eftersom det kräver minimalt med skötsel. Men man ska vara medveten om att det finns risk för rost även om man använder rostfritt. Så plast, trä eller andra material som inte kan oxidera, är vad som gäller. Rätt skött, så har man inte ens något mätbart klor alls i poolen, vilket passar mig jättebra eftersom mina ögon inte tål klorerat vatten.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag