CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: rubinpool.. erfarenhet-omdömme nån??  (läst 18427 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Magnus74

  • Knegare - Värmepumpsmontör
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 75
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: rubinpool.. erfarenhet-omdömme nån??
« Svar #10 skrivet: juli 14, 2006, 16:37:15:15 »
Fridasven: 

Pumpen klarar solfångare också, som krippe skrev ska det inte vara några problem.
Åtta 420*650*135 , nergrävd och fylld , Pooldäck nyligen klart.!

Poolgiganten

Utloggad fridasven

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Kalmar
  • Antal inlägg: 43
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Våren 2010 kör vi igång med poolbygget!
    • Visa profil
SV: rubinpool.. erfarenhet-omdömme nån??
« Svar #11 skrivet: juli 14, 2006, 17:24:00:00 »
 O0 kanon, då ska jag ta och titta lite extra på dessa pooler.. Vill bara få maken att inse att det är snyggare med rubinpools åttaformade pool än deras ovala...  ::)
Rektangulär pool med romantrappa 8x4m. Kommer värmas med VP troligen Brilix.

Utloggad Magnus74

  • Knegare - Värmepumpsmontör
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 75
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: rubinpool.. erfarenhet-omdömme nån??
« Svar #12 skrivet: juli 14, 2006, 22:31:19:19 »
upplever att åttan är snyggare.. Har hämtat min Rubinpool för ca 4,5 timmar sen.
nu väntar man hårt på grävaren som ska komma i veckan.

åttan ska vara enklare o bygga , slipper stödmurarna på sidorna , på åttan här så medföljde 4 delar till en U-balk som håller formen.

har bara hunnit läsa igenom instuktionena ännu, men dom verkade vettiga..

kör hårt och övertala guben om en åtta.!
en 4,2 * 6,5 *1,35 blev vårt val, passar in i vår miljö perfekt.

mvh magnus
Åtta 420*650*135 , nergrävd och fylld , Pooldäck nyligen klart.!

Utloggad fridasven

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Kalmar
  • Antal inlägg: 43
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Våren 2010 kör vi igång med poolbygget!
    • Visa profil
SV: rubinpool.. erfarenhet-omdömme nån??
« Svar #13 skrivet: juli 15, 2006, 08:32:33:33 »
Ja det är runt den storleken som vi också funderar på eftersom vi har ett trädäck som vi i så fall ska förlänga och bygga runt poolen...

Åhhhh vad man längtar nu till dess att man ska köpa poolen och börja gräva... (säger jag nu, men dem orden lär jag nog ta tillbaka när man är mitt i grävandet, vibbrandet och ihopbyggandet.....  ::)

Ha det gott och lycka till med grävningen i vecka nu Magnus74... ta gärna bilder och lägg ut här för vi är många som gillar bilder från projekten...

Rektangulär pool med romantrappa 8x4m. Kommer värmas med VP troligen Brilix.

Utloggad e3henri

SV: rubinpool.. erfarenhet-omdömme nån??
« Svar #14 skrivet: juni 13, 2018, 22:51:53:53 »
Tråden verkar spårat ut och handlar om produkter snarare än Rubinpool.
Provar att väcka frågan igen. Verkar talas om Rubinpool här och var i forumet och folk är nöjda, men är de så bra? Halvtaskiga betyg på några sidor och när jag mailat dem har jag inte fått svar efter 3 dagar.
Hade först tänkt handla värmepump där även om jag kan få den 700kr billigare på buildor, men kanske helt onödigt

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: rubinpool.. erfarenhet-omdömme nån??
« Svar #15 skrivet: juni 14, 2018, 08:15:41:41 »
Denna tid på året är det många i poolbranschen som har svårt att hinna med både kunder, leveranser, offerter, montage, telefon, e-post även om de vill mer än allt annat.
Jag har i alla fall inte fått några signaler om att Rubinpool på något sätt skulle vara oseriösa, sen är ju deras billiga pooler kanske inte nåt man bygger om man vill att de skall stå där i en mansålder, men så är det ju med alla billigare lösningar som jag ser det.
Är inte buildor en sajt som säljer "andras" varor, vet du ens vem du köper av när du beställer där? (Jag har fått för mig det men kan ha fel)
CDON.com är ju en liknande sajt, dottern köpte lite prylar där för en vecka sedan, de levereras inte av cdon.com utan av tredje part, så om det blir krångel så finns det fler aktörer att kommunicera med - vilket kan dra ut på tiden.
Men som sagt, vet int eom buildor agerar på samma sätt, går itne läsa sig till på hemsidan i alla fall. "Tillhör byggmax-koncernen" är allt jag hittar.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Ior_Koppen

SV: rubinpool.. erfarenhet-omdömme nån??
« Svar #16 skrivet: juni 16, 2018, 17:26:21:21 »
Jag har besökt rubin pool och vi har pratat med dem i telefon om diverse grejer och dem verkar mycket seriösa.

Så det blir en värmepump, uv lampa och lite annat därifrån så fort vi hinner bara. Får se om intrycket sitter kvar efter inköp. Hoppas verkligen att uv lampa är värt pengarna för övrigt...

Det kan ju skilja mer mellan en säljare och en annan än mellan företag ibland. Och hur dyra kvalitetsgrejer man än köper så kan det alltid vara måndagsex. Den stora frågan är hur säljaren agerar om det är en svindyr grej som inte går att laga utan måste bytas med stor förlust för säljaren. Innan det vet man egentligen ingenting.

Utloggad poolisorbo

SV: rubinpool.. erfarenhet-omdömme nån??
« Svar #17 skrivet: juni 17, 2018, 20:55:12:12 »
Rubinpool svarar inte direkt på frågor man mejlar eller skriver på Facebook. Deras monteringsanvisning är urusel och kommunikationen dålig när man väl får tag i någon där. Okej, jag kanske har en del dumma/självklara frågor, men tycker ändå att servicenivån borde vara lite högre även om de är "billiga". Poolen ska ju trots allt hålla minst 15-20 år - förhoppningsvis..!

Utloggad e3henri

SV: rubinpool.. erfarenhet-omdömme nån??
« Svar #18 skrivet: juni 24, 2018, 22:52:27:27 »
Mailade 10 juni, påminde 12 juni och nu idag. Inget svar alls. Det känns inte alls tryggt.
Buildor ingår med byggmax och vad jag vet så är det inget paraply för andra återförsäljare som cdon, men däremot så skickar de säkert direkt från leverantör i många fall. Dock är det buildor som står som min säljare.
Åter till rubinpool.
På detas köpvillkor står så här. Vet inte om det är missförstånd, men kunden betalar aldrig frakt för reklamationer,  kan dock vara så att de ersätter i efterhand vid godkänd rek
Reklamationer
Vid eventuell skada eller fel på produkt skall det reklameras så snart felet upptäcks eller inom skälig tid. Vid reklamation måste produkten lämnas eller skickas till Rubinpool för kontroll/reparation innan ny eller reparerad produkt lämnas/skickas tillbaka. Kunden står själv för frakten tillbaka till Rubinpool. Vid reklamation skall retursedel användas kontakta Rubinpool

Känns jobbigt att skicka in värmepump

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: rubinpool.. erfarenhet-omdömme nån??
« Svar #19 skrivet: juni 25, 2018, 08:22:05:05 »
Bäst är ju att försöka få kontakt med dem och prata med dem om detta, det kan ju vara någon form av standardfel på din produkt som går lösa utan att du skickar iväg den till dem.
Annars är väl reglerna runt reklamationer rätt normala för sånt som handlas på distans.
Det finns både för och nackdelar med att köpa på distans, en nackdel är t.ex. just reklamationer.
Inte sällan är det dessutom få i personalen, så det kan vara problem att komma i kontakt med en människa under högsäsong.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag