Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolrobot/dammsugare  (läst 11213 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad utopiazz

SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #10 skrivet: juli 31, 2009, 11:31:43:43 »
Det är ett lotteri om varorna fastnar i tullen eller inte. Generellt kan man väl se det som att det som tullklareras av Posten har större sannolikhet att gå igenom "skattefritt". Det är iaf min erfarenhet.

Sen beror det en del på vilken typ av varudeklaration leverantören har skrivit. En del skriver ett lågt värde eller reservdel, utbutesenhet etc. Varuslag är också en inte allt för obetydlig detalj, vissa är det ingen tull på och andra har en hög tullsats. Med lite god vilja vid förtullningen så slinker det igenom utan både tull och moms (och moms på tullen)

Poolgiganten

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #11 skrivet: juli 31, 2009, 12:15:19:19 »
Tycker man ska räkna med 25% momspåslag, skulle det slinka igenom...se det som man vunnit på en trisslott istf att förlorat massa pengar.

amerikanska ebay har många butiker som levererar till Sverige.

Jag är lite naiv och hoppas på eftersäsongspriser i höst/vinter och avvaktar med att beställa tills dess.

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #12 skrivet: juli 31, 2009, 13:00:29:29 »
Om man spinner vidare på dessa robotar.

Stämmer det att föjnade principer finns (?):

- Enbart botten rengöring
- dito plus vägg
- dito plus vägg o trapp
- dito plus att den även skrubbar vattenlinjen

i övrigt så finns även featuren med fjärrstyrd så man kan styra den till att pocka up det där sista lövet.

Prismässigt skiljer det ganska mycket mellan varianterna.... vilken nivå ska man lägga sig på eg??





Utloggad Ingvar

SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #13 skrivet: juli 31, 2009, 23:15:36:36 »
Det stämmer nog ganska bra, bortsett från att jag inte har hört talas om någon maskin som har särskild funktion för trapprengöring. Jag har svårt att tro att det skulle funka med det översta steget, där djupet kan vara en decimeter. Min Indigo går upp i trappen, men kommer inte längre än två trappsteg upp. Trappstegens bredd gör att maskinen ställer sig på trekvart och rör sig i sidled utifrån programmet för skrubbning av vattenlinjen. Lite renare blir det nog i trappen, men det bästa är att först manuellt sopa ned smutsen till poolbotten och låta maskinen ta upp det där.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #14 skrivet: augusti 01, 2009, 09:21:10:10 »
Läste någonstans om en modell som fattade att den var i en trappa och inte på en vägg, vad det nu innebär i praktiken.
Hur viktig är eg väggstädningen?? Eller är det vattenlinjeskrubbningen man vill åt?

Utloggad Ingvar

SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #15 skrivet: augusti 02, 2009, 18:41:21:21 »
Jag antar att det är vattenlinjeskrubbningen som är det intressanta. De maskiner som går upp på väggarna men inte skrubbar vattenlinjen, gör väl antagligen det för att klara pooler med olika djup och tvära nivåskillnader?
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad Viper

SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #16 skrivet: augusti 06, 2009, 10:31:53:53 »

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #17 skrivet: augusti 06, 2009, 10:57:02:02 »
vad jag fattar av den modellen så skrubbar den inte vattenlinjen och inte trappor.

Märket ska vara helt ok som jag fattar det

Utloggad Viper

SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #18 skrivet: augusti 06, 2009, 10:59:13:13 »
Men eftersom den verkar kunna köra upp för väggarna så borde den väl borsta vattenlinjen också?


Utloggad Viper

SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #19 skrivet: augusti 06, 2009, 16:45:47:47 »
Ingen verkar vilja shippa över en från USA? poolsupply world och smartpool vägrar?


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag