CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bästa / mest prisvärda ovanmarkspoolen  (läst 13074 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad homt

Bästa / mest prisvärda ovanmarkspoolen
« skrivet: juli 02, 2009, 11:49:10:10 »
Nu startar jag en riktig tyckartråd  8)! Jag är helt ny på detta och har försökt läsa mig till vad jag skall ha, men har bara blivit mer förvirrad!

Vi har en relativt stor yta (8*10 m) i sluttning. Vi kan både plana ut och sätta pool helt ovanmark eller fälla in till hälften i sluttningen, alla former funkar. Vi kan tänka oss att själva poolen och nödvändiga tillbehör får kosta max 40 tkr. Vi har värme och markarbeten bekostade redan.

Så nu till frågan: Vilken av alla pooler på marknaden skall vi välja? Vilken är bäst kvalitet för pengarna? Har tittat på Bauhauspoolen som kostar 12tkr vilket verkar vara mycket för pengarna men kanske inte så hållbar? Sen finns J&F som vissa verkar gilla och sedan.....

Vad tycker du?

Poolgiganten

Utloggad Badpojken

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Staffanstorp/Skåne
  • Antal inlägg: 67
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Bästa / mest prisvärda ovanmarkspoolen
« Svar #1 skrivet: juli 02, 2009, 12:56:44:44 »
Vi har en ovanmark Bestway och är nöjda med den. Linern är kraftig och jag har haft den uppe de 2 senaste vintrarna utan problem. Nackdelen är djupet, endast 90 cm.

Jag fick poolen för en spottstyver och tog den mest för att se hur inresserade vi i familjen var att bada pool.
Bestway steel pro frame pool.
Sandfilter från Harald Nyborg.

Utloggad Fia

SV: Bästa / mest prisvärda ovanmarkspoolen
« Svar #2 skrivet: juli 02, 2009, 21:09:20:20 »
Vilken pool hos Bauhaus menar du? Plastpoolen?
Jag skulle isf välja J&F´s pool o fälla in i sluttningen
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad homt

SV: Bästa / mest prisvärda ovanmarkspoolen
« Svar #3 skrivet: juli 02, 2009, 22:15:29:29 »
Den med träsarg i senaste annonsbladet "Int Woodgrain Pool". 508 cm diameter, 124 cm djup. Kanske enda som är bra är priset?

Utloggad Fia

SV: Bästa / mest prisvärda ovanmarkspoolen
« Svar #4 skrivet: juli 02, 2009, 23:09:34:34 »
Har inte hört något om den så det törs jag inte svara på.
Den ser ju väldigt stabil ut!
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Pågen

SV: Bästa / mest prisvärda ovanmarkspoolen
« Svar #5 skrivet: juli 03, 2009, 07:53:59:59 »
Den med träsarg i senaste annonsbladet "Int Woodgrain Pool". 508 cm diameter, 124 cm djup. Kanske enda som är bra är priset?
Som vanligt tycker vissa till utan förankring, jag HAR en sådan pool och kan därför redovisa lite fakta om den. Den är billigast om man köper den från Halens postorder, 8900 kr plus frakt 900 kr, den väger nästan 300 kg så det är inget man tar i bagaget. Poolen är väldigt ombonad och trevlig, en tjock överliggare, säkert 15 cm med rundade mjuka kanter, enkel att montera, det är en vanlig rörpool med ett skal i plast som ser ut som trä. Bra flöde i pumpen, jag kompletterade med en intex saltgenerator. Jag stod och valde på en vanlig rampool men tyckte de var på dominanta i trädgården med den blå färgen, sedan tittade jag på en plåtsargpool från Hornbach men de verkade rangligare och hade en så tunn liner. Sedan blev det ett snäpp upp till JoF storpool m.fl. men de krävde ett annat underarbete och var mer jobb med monteringen. Det blev en Intex sequoia och jag är nöjd med den!
Glasfiberpool från PHU Anita

Utloggad William

SV: Bästa / mest prisvärda ovanmarkspoolen
« Svar #6 skrivet: juli 03, 2009, 08:17:52:52 »
Vet inte priset, men vet att den här kan grävas ned helt eller delvis beroende hur det passar på tomten.
I princip samma konstruktion som vår.

http://www.folkpool.se/swimmingpool/folkpool-gardenpool
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag